Kort medianieuws: Ohrfunk.de, Telegraaf, Family7, kijkcijfers en meer

Kort medianieuws met aandacht voor Ohrfunk.de, De Telegraaf, kijkcijfers en Man Bijt Hond en meer:

  • Het Commissariaat voor de Media heeft op 22 september het besluit genomen om Streekomroep Westfriesland de zendtijdtoewijzing te verlenen voor de komende 5 jaar voor de gemeenten Drechterland, Koggenland, Medemblik, Opmeer en Stede Broec. Lees verder
  • Niet iedereen is gelukkig met het plan van Enexis en de gemeente Stadskanaal om via het elektriciteitsnet snel internet op het platteland te realiseren. De Vereniging Experimenteel Radio Onderzoek in Nederland (Veron) maakt zich er zelfs grote zorgen over. Lees verder
  • – De proef met draadloos, snel internet in het buitengebied rond Cadzand-Bad verloopt succesvol. Campinghouders konden hun gasten afgelopen zomer – voor het eerst – fatsoenlijk internet aanbieden. Lees verder
  • Charlie Hebdo ziet opnieuw een redacteur vertrekken. Patrick Pelloux, sinds twaalf jaar aan de slag bij het satirische blad en ook arts, trekt begin volgend jaar de deur achter zich dicht. Lees verder
  • Vanaf 5 oktober wordt de nieuwe bijbelquiz WIJS elke avond om 19.00u uitgezonden op Family7. De bijbelquiz is een laagdrempelig programma waar iedereen aan mee kan doen, op televisie en thuis op de bank. WIJS wordt elke werkdag om 19:00 uur uitgezonden en duurt ongeveer twintig minuten.
  • Vanavond vanaf 20:00 uur presenteert DJ Jeroen Ploeger de zaterdagavondparty, Der Ballroom bij ohrfunk.de live vanuit Studio Odijk Utrecht. “Dit is niet nieuw maar het is de eerste keer dat ik de volledige Ballroom presenteer tot 2:00 uur ’s nachts.”, aldus Ploeger in een persbericht. Ohrfunk.de is een Duits webradiostation dat is opgericht door blinde en slechtziende programmamakers. Ons radiostation is 24 uur per dag, 7 dagen per week te beluisteren. Meer informatie: www.ohrfunk.de
  • Adjunct-hoofdredacteur Jan-Kees Emmer vertrekt bij De Telegraaf. ‘Hij doet dat met pijn in zijn hart’, schrijft hij op Facebook. Hij wenst de nieuwe hoofdredacteur Paul Jansen veel succes. Lees verder
  • De eerste aflevering van het zesde seizoen van The Voice of Holland heeft vrijdag bijna 2,5 miljoen kijkers getrokken. Ze zagen hoe zangeres Anouk haar opwachting maakte als jurylid en de kandidaten recht voor zijn raap beoordeelde. Lees verder
  • Het personeel van distributeur A-Film staat definitief op straat. De BV A-Film Personeel is deze week failliet verklaard. Het treft volgens directeur Sim van Veen achttien medewerkers, liet hij vrijdag weten. Lees verder
  • De sociaalnetwerksite Instagram heeft aangekondigd dat er binnen enkele weken van start wordt gegaan met het publiceren van advertenties voor de Belgische gebruikers. Instagram is een van de apps die Facebook de voorbije jaren heeft opgekocht. Met de uitrol van advertenties wil Facebook geld verdienen aan de populaire fotosite. Lees verder
  • Tineke de Nooij is maandag weer terug op de radio. Ze gaat haar werk weer proberen op te pakken. De inmiddels 74-jarige De Nooij werd getroffen door een virus tijdens haar vakantie. Tineke de Nooij is maandag weer te horen op Radio 5 Nostalgia tussen 12.00 en 14.00 uur. Het radioprogramma werd tijdelijk overgenomen door Jan Rietman.
  • Een nieuwe mijlpaal voor Stichting Omroep Rijswijk. De Facebook-pagina van de omroep heeft de 3000e ‘like’ gekregen. “Met een gemiddelde van 10 tot 15 berichten per dag uit Rijswijk mogen we ons nu het grootste online nieuwsplatform van Rijswijk noemen. Berichten die geschreven worden door Omroep Rijswijk bereiken individueel minimaal 3000 mensen. Alle berichten bij elkaar 120.000 tot 140.000 keer gelezen per week door meer dan 22.000 mensen.”, aldus het persbericht.
  • Op 2 oktober wordt de laatste aflevering van het televisieprogramma ‘Man bijt hond’ uitgezonden.Om afscheid te nemen van het publiek reist het programma sinds eind vorige maand door het land. Als laatste plaats wordt Den Haag aangedaan. Van 28 september tot en met 2 oktober zijn de televisiemakers te vinden op Den Haag Centraal. Lees verder
  • Bas Group, moederbedrijf van onder meer Dixons, heeft voor een aantal van haar vennootschappen, waaronder de winkelformules Dixons, iCentre en MyCom, uitstel van betaling aangevraagd. Dat maakte het bedrijf zaterdag bekend. Lees verder
  • KPN stopt met zijn zakelijke dienst Opslag Online, waarvan het belangrijkste verkoopargument was dat zakelijke klanten data in Nederland kunnen opslaan. De provider zet klanten over naar een zakelijke versie van het Amerikaanse Microsoft OneDrive. Lees verder
  • Een groep Deense gebruikers van Popcorn Time heeft een brief gekregen waarin zij worden gesommeerd om een schadevergoeding te betalen. Een Deens entertainmentbedrijf wil geld zien na het streamen van de film And So It Goes en andere content. (Tweakers)
  • Radiostation 100% NL lanceert maandag een nieuwe huisstijl en een aangepast logo. De bekende basiskleur van 100% NL blijft oranje, maar zowel de vorm en uitstraling van het merk en campagnebeeld worden opgefrist.

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.