Kort medianieuws: TikTok, NPO, Youtube, SBS6 en meer

Kort medianieuws met aandacht voor TikTok, NPO, Youtube, SBS6 en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:

  • Het zesde en laatste seizoen van Schitt’s Creek is dit jaar de grote winnaar bij de Emmy Awards geworden. De comedyserie, die eerder al twee Creative Arts Emmy’s won, viel in de nacht van zondag op maandag (Nederlandse tijd) nog eens zeven keer in de prijzen. Lees verder
  • Door corona ging het in de regio populaire boerenrockfeest van KachelFM in Hoonhorst dit jaar niet door. De mannen, allen uit Hoonhorst en Wijthmen, zochten de afgelopen maanden naar een alternatief voor hun fans. Lees verder
  • Amerikanen kunnen de omstreden app TikTok nog tot en met minstens 27 september downloaden. Zaterdag maakte het Amerikaanse ministerie van economische zaken bekend het downloadverbod, dat zondag zou ingaan, met een week uit te stellen Lees verder
  • De NPO schrapt de financiële bijdragen aan een aantal projecten die de afgelopen decennia in het leven waren geroepen om talentontwikkeling op het gebied van film- en televisiemakers te stimuleren. Lees verder
  • IOS 14 biedt de mogelijkheid om films en videochats als picture-in-picture weergave te bekijken. Maar YouTube heeft het beperkt tot mensen die Premium-abonnee zijn. Ook ontbreekt de beloofde 4K-weergave in tvOS 14. Lees verder
  • De tunes van NOS Langs de Lijn en NOS Radio Tour de France komen opnieuw uit op vinyl en CD.  Lees verder
  • Het SBS6-programma Dit vindt Nederland!, gepresenteerd door Natacha Harlequin en Mart Grol, wordt al na enkele weken van televisie gehaald. Lees verder