Kort medianieuws: Kijkcijfers, ACM, Talpa en meer

Kort medianieuws met aandacht voor Veronica, kijkcijfers, ACM, Talpa en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland.

  • Nachtclub en restaurant Noorderling, gevestigd op het oude Veronicaschip, is na acht maanden opeens dicht door financiĆ«le problemen. Personeel en verschillende dj’s wachten op hun geld. Lees verder
  • De inwoners van de gemeente Amersfoort verdienen een volwaardige lokale omroep. Dat is de mening die VVD, SP en Amersfoort2014 hebben. In 2021 loopt de zendmachtiging van Omroep EVA af en het is nog onbekend of deze verlengd gaat worden. Lees verder
  • De Oscars, de belangrijkste prijzen in de filmwereld, zijn weer uitgereikt. Een overzicht van de winnaars in verschillende categorieĆ«n. Lees verder
  • 2,2 miljoen mensen hebben vrijdagavond hun televisie aangezet voor de finale van het negende seizoen van The voice of Holland. Zij zagen hoe Dennis van Aarssen de liveshow won en er met het felbegeerde beeldje vandoor ging. Lees verder
  • De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is per 23 februari aangewezen als toezichthouder op de regels voor geoblocking. Deze regels zijn sinds begin december van kracht en zorgen ervoor dat consumenten overal in de Europese Unie onder dezelfde voorwaarden hun aankopen kunnen doen. (Persbericht)
  • Geen vijftig jaar ZuidWest TV. Wel een halve eeuw lokale televisie. Wat begint als tv-dienst van verpleeghuis ABG, gefinancierd door legaten, groeit uit naar regionale omroep. Lees verder
  • Opnieuw werd deze maand een lokale tv-maker opgeslokt door een internationaal bedrijf. Tot verdriet van sommigen is voor puur Nederlandse mediabedrijven bijna geen ruimte meer. lees verder
  • Het Koninklijk Concertgebouworkest wil vaker en prominenter op televisie. Dat zei algemeen directeur Jan Raes maandag bij de presentatie van de plannen voor het nieuwe seizoen. Lees verder
  • Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatechbedrijf Talpa Network. Het gaat onderdeel uitmaken van de unit Creative binnen Talpa Network. Het reclamebureau is een belangrijke toevoeging aan de one-stop-shop strategie, waarbij adverteerders op elk vlak binnen het bedrijf geholpen kunnen worden, laat Talpa weten. (Persbericht)
Tags voor dit artikel