Kort medianieuws met aandacht voor VPRO, Ziggo, Amazon Prime Video, BBC, Groeistad en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland.
- All or Nothing (Seizoen 1 en Seizoen 2) is op 6 september in première gegaan op Amazon Prime Video. De serie geeft fans een kijkje achter de schermen van een NFL team.
- Ziggo gaat de snelheden van zijn Internet Complete- en Max-bundels verhogen. Het snelste abonnement krijgt een downloadsnelheid van 400Mbit/s. Ook introduceert de provider internetabonnementen die zijn aan te vullen met telefoniemogelijkheden. Lees verder
- 3FM-dj Wijnand Speelman en wethouder Nathan Stukken hebben woensdagavond in Apeldoorn het Beursplein Serious Edition geopend. Lees verder
- De dreigende halvering van de zendtijd van Argos is van de baan. Het belangrijkste onderzoeksjournalistieke programma van NPO Radio 1 blijft toch wekelijks een uur te horen, net als Reporter Radio. Lees verder
- Comedyshow Veep stopt na het aanstaande zevende seizoen. Dat maakte zender HBO woensdag bekend. Lees verder
- Het was vorige week donderdag precies 43 jaar geleden dat de zeezenders voor onze kust het zwijgen werd opgelegd. Maar het geluid van de middengolf lijkt bezig aan een comeback. Zoetermeerder Bart Serlie laat dit jeugdsentiment herleven op AM 747. Lees verder
- Een tv-legende zet na dit seizoen een punt achter zijn carrière. Voetbalcommentator John Motson (72) neemt na een dienstverband van 50 jaar straks afscheid van de BBC. Lees verder
- VPRO-directeur Lennart van der Meulen heeft zich tijdens de seizoenspresentatie van zijn omroep kritisch uitgelaten over de NPO. Lees verder
- James Corden is de eerste winnaar van de Entertainer of the Year-award tijdens de uitreiking van de Gouden Rozen, een van de meest prestigieuze internationale televisieprijzen. lees verder
- De VPRO duikt in de driedelige serie Vieze film in de wereld van porno. Om een goed beeld van die industrie te krijgen, laat de omroep drie regisseurs pornofilms maken. Die worden online uitgezonden, maar komen mogelijk ook op tv. Lees verder
- Een populaire site voor het omzetten van YouTube-muziekvideo’s naar mp3-formaat, genaamd YouTube-MP3, wordt volgens TorrentFreak offline gehaald als onderdeel van een schikking met een belangenbehartiger van Amerikaanse platenmaatschappijen. Lees verder
- Nederlandse tv-reclame was in de eerste helft van 2017 goed voor een omzet van 447 miljoen euro. Dat is 6,9 procent minder dan in de eerste helft van 2016. Lees verder
- Formule 1-coureur Max Verstappen heeft de rechtszaak tegen Picnic gewonnen. De onlinesupermarkt had vorig jaar een filmpje met een lookalike van de coureur verspreid. Lees verder
- Edwin Valent is sinds 1 september tijdelijk zendermanager van NPO 3FM. Hij neemt die taak waar totdat er een nieuwe zendermanager gevonden is die Basyl de Groot kan opvolgen.
- De legendarische caviarace, uit een televisieprogramma met Fred Oster van 40 jaar geleden, keert in nieuwe vorm terug bij Omrop Fryslân. Vanaf vrijdag 8 september voorspellen cavia’s elke week de voetbalwedstrijden van SC Heerenveen en SC Cambuur in Fryslân Hjoed. Lees verder