“Vlaamse Music For Life is meer van deze tijd dan 3FM’s Serious Request”

De actie ‘Music For Life’ die in de week voor Kerst werd gehouden in Vlaanderen door is meer van deze tijd dan Serious Request in Nederland. Dit zegt Jan van Biesen, nethoofd bij de organiserende radiozender Studio Brussel in een interview bij VRT.  De VRT-radiozender Studio Brussel ondersteunde de actie met een speciale radiouitzending vanuit een campingterrein.

De Warmste week

Tijdens de Warmste Week van de The Music For Life worden er in Vlaanderen allerlei acties opgezet door Vlamingen zelf waarbij de organisatoren van de acties zelf hun goede doel bepalen. De actie wordt centraal ondersteund door de Vlaamse openbare omroep VRT.

Recordbedrag

De actie haalde dit jaar een recordbedrag op van meer dan 7,8 miljoen euro. Dit bedrag werd zaterdag, tijdens de slotactie ‘De Warmste Dag’ bekend gemaakt. Vorig jaar eindigde de teller op 5,1 miljoen euro. Er waren dit jaar 6195 acties georganiseerd voor diverse goede doelen. Dit aantal is bijna een verdubbeling ten opzichte van vorig jaar.

Concept

“Dit recordbedrag heeft volgens mij te maken met het concept van De Warmste Week zelf dat we vier jaar geleden met Studio Brussel hebben bedacht om het maatschappelijke kapitaal van Music for Life een nieuw elan te geven”, vertelt eindredacteur Floris Nieuwdorp tegenover de website deredactie.be.

3FM Serious Request

De actie Music For Life zit qua opbrenst Serious Request van NPO 3FM aardig op de hielen. 3FM Serious Request behaalde dit jaar een opbrengst van 8,7 miljoen euro op.  “Dat is niet gek veel méér, gezien Nederland 17 miljoen inwoners kent en Vlaanderen slechts 6,5 miljoen.”, aldus Van Biesen.

“Sleet op Serious Request”

Van Biesen heeft hier wel een verklaring voor: “In Nederland hanteert men nu al 13 jaar hetzelfde concept met een glazen huis en één centraal doel. Daar komt sleet op. Wij hebben enkele jaren geleden het “lef” gehad hiervan af te stappen. Onze huidige formule is meer van deze tijd.”

Tags voor dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.