Radio 538 herkent zich niet in het luisteronderzoek van mediabureau Mediaxplain. Dit heeft de radiozender in een reactie aangegeven tegenover deze website.
Onderzoek
Gisteren kwam mediabureau Mediaxplain naar buiten met een onderzoek waaruit bleek dat het vertrek van de ochtendshow van Edwin Evers direct heeft geleid tot een daling van het aandeel vaste luisteraars van de ochtendshow (20% naar 15%) en dat bijna een kwart van de totale luisteraars (22%) is overgestapt naar een ander station of zelfs helemaal is gestopt met radio luisteren.
Twijfel
Radio 538 erkent zich niet in onderzoek van Mediaxplain. “We hebben kennisgenomen van het onderzoek dat uitgevoerd is in opdracht van Mediaxplain. En wij herkennen ons niet in de uitkomst. We krijgen goede reacties van onze luisteraars over de nieuwe ochtendshow. Daarnaast zien we dat de onlinebeluistering in de pas loopt met het afgelopen jaar. We wachten graag op de officiële luistercijfers van NLO/GfK, dat is de enige en onafhankelijke partij als het gaat om luistercijfers. Wij zijn overigens heel blij met de manier waarop Frank en zijn team de show van Edwin heeft overgenomen.”, aldus de radiozender in een reactie.
Luistercijfers
De luistercijfers over de meetperiode december/januari van het Nationaal Luisteronderzoek worden op dinsdag 19 februari bekend gemaakt. Mediabedrijf Mediaxplain heeft het onderzoek inmiddels van haar website gehaald.