Talpa, NPO en Qmusic tevreden over luistercijfers 2019

Zowel Talpa Network, de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) als Qmusic zijn tevreden over de luistercijfers van hun radiozenders over 2019. Dit berichten de diverse partijen in persberichten. Vandaag publiceerde NLO de luistercijfers over de periode november-december 2019.

Talpa

Talpa Network heeft momenteel de radiozenders 538, Veronica, Sky Radio en Radio 10 in haar bezit. Het gezamenlijk marktaandeel van de radiozenders van Talpa Network (in de doelgroep 20-49 jaar) is gestegen van 41,1% in 2018 naar 42,2% in 2019.

Marc Adriani – Content & Programma Directeur, Radio Talpa Network: “We kijken terug
op een goed jaar en zijn tevreden met de resultaten. En dat is een groot compliment voor alle collega’s van 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica. Frank Dane heeft zich bewezen als een waardige opvolger van Edwin Evers, Radio 10 is de snelste groeier in 10+, 20-49 jaar en 30-59 jaar. Sky Radio is ongekend populair vanwege de non-stop formule en de kerstperiode. En de start van het programma ‘Veronica Inside’ zorgt voor een flinke groei in de avondspits bij Radio Veronica.”

NPO

De landelijke radiozenders van de NPO hebben in 2019 het gezamenlijke luistertijdaandeel verder zien groeien. NPO Radio 1, 2, 4, 5 en NPO 3FM behalen het afgelopen jaar samen een gemiddeld luistertijdaandeel van 30,6%. In 2018 was het luistertijdaandeel van de zenders samen 29,8% en het jaar daarvoor 29,2%.

Jurre Bosman, directeur Audio NPO: “Ik ben er trots op dat zoveel luisteraars afstemmen op de radiozenders van de NPO. Daarnaast hebben we het afgelopen jaar de belangstelling voor ons groeiende podcastaanbod flink zien toenemen. Dit aanbod zullen wij ook dit jaar samen met de omroepen verder uitbreiden.”

Qmusic

Ook Qmusic is tevreden over 2019. Qmusic kijkt terug op 2019 als best beluisterde jaar ooit voor het radiostation in de belangrijke doelgroep 20-49 jaar. Het marktaandeel van Qmusic komt voor heel 2019 uit op 14,9%. Een fikse stijging van maar liefst 9% ten opzichte van 2018, toen het marktaandeel op 13,8% uitkwam. Programmadirecteur Dave Minneboo is trots: “We sluiten dit jaar af als het beste jaar voor Qmusic ooit. Dit toont aan dat we met een heldere programmering, met onder anderen Mattie & Marieke, Domien en de Top 40 een herkenbaar geluid laten horen waar luisteraars graag op afstemmen. Ik ben ongelofelijk trots op het hele team.

Tags voor dit artikel