Talpa Radio: Radio 10 snelst stijgende radiostation

Het marktaandeel van Radio 10 stijgt binnen één jaar met 4,2% naar 9,2% in de doelgroep 10+. In dezelfde meetperiode vorig jaar was dit nog 6,2%.

Record

Het radiostation verbreekt in de meetperiode augustus-september’18 voor de vijfde maal dit jaar haar eigen luistercijferrecord en stijgt van de zevende naar de vierde positie. Wekelijks weet Radio 10 bijna twee miljoen unieke luisteraars te bereiken, dit zijn er ruim een half miljoen meer dan een jaar geleden.

Doelgroepen

Ook in verschillende belangrijke doelgroepen weet Radio 10 records te verbreken. In de kerndoelgroep 30-59 jaar gaat Radio 10 door het dak met een marktaandeel van 11,7% en verovert daarmee de nummer drie positie. Van alle 20-49 jarigen bereikt de zender wekelijks 9,5% van de luisteraars, dit was vorig jaar nog 6,3%.

“Geweldig”

Roland Snoeijer, radio director Radio 10: ‘In september is de nieuwe programmering van start gegaan en het is geweldig om te zien dat luisteraars die nu al weten te waarderen. De nieuwe ochtendshow met Gerard Ekdom heeft 10% meer luisteraars getrokken ten opzichte van de vorige meting. En ook Rob van Someren heeft met ‘Somertijd’ nieuwe records gebroken en presenteert het best beluisterde middagprogramma in de doelgroep mannen 30-59 jaar. We zijn ongelooflijk blij en trots dat we het leven van luisteraars leuker kunnen maken met alle energie en lol die het hele team de hele dag in de programma’s steekt.

Qmusic

Qmusic zegt ook tevreden te zijn met de luistercijfers over de periode augustus / september. Qmusic noteert volgens een persbericht een stijging van 9% (van 13,7% naar 14,9%) ten opzichte van dezelfde meetperiode vorige jaar in de belangrijke commerciële doelgroep 20 – 49 jaar. De zender handhaaft hiermee een sterke tweede positie.

Onder jongeren is Qmusic zelfs de best beluisterde zender. In de doelgroep jongeren en jong volwassenen 15 – 34 jaar is Qmusic zelfs gestegen tot de nummer één zender van Nederland. Het marktaandeel in die doelgroep bedraagt maar liefst 19,5%. Qmusic laat in deze doelgroep marktleider Radio 538 (18,8%) en Sky Radio (9,7%) achter zich.