FOX Sports Eredivisie 1 verdwijnt uit standaardpakket bij Delta

Per 1 januari aanstaande verdwijnt FOX Sports Eredivisie 1 uit het digitale standaardpakket bij aanbieder Delta. Dit heeft de kabelaar uit Zeeland vandaag bekend gemaakt.

Wijzigingen

De wijziging per 1 januari 2019 is vandaag aangekondigd samen met een groot aantal prijswijzigingen die per 1 juli aanstaande in gaan. Daarnaast worden de internetsnelheden van diverse pakketten verhoogd. Al deze wijzigingen zijn hier te vinden.

Investeringen

Als reden voor de prijsverhoging noemt Delta investeringen in haar netwerk die nodig zijn om aan de capaciteit te voldoen. Ook de gestegen inkoopprijzen en de jaarlijkse inflatiecorrectie zorgen ervoor dat de tarieven wijzigen.

Televisiepakketten

Per 1 juli worden ook de prijzen van diverse televisiepakket in prijs aangepast. Zo gaat het pakket TV Basis in prijs omhoog van 20,95 euro naar 21,50 euro per maand. Het pluspakket stijgt van 10,50 euro naar 11,00 euro. Daarnaast worden er diverse wijzigingen doorgevoerd in de premium sportpakketten. Alle wijzigingen vind je hier.

FOX Sports 1 uit TV Basis

Per 1 januari 2019 wordt FOX Sports Eredivisie 1 verwijderd uit het digitale standaardpakket. FOX Sports Eredivisie was sinds 5 mei 2017 onderdeel van het digitale standaardpakket. De zender is destijds toegevoegd omdat onder andere de sportzender Eurosport uit het pakket werd verwijderd.

Inmiddels hebben we Eurosport sinds maart 2018 weer toegevoegd in het Standaardpakket, samen met ook Discovery, TLC en ID. Daarom verhuizen we FOX Sports Eredivisie 1 per 1 januari 2019 naar de extra zenderpakketten van FOX Sports. De prijs van het digitale standaardpakket verandert daarmee niet.“, aldus Tim Brouwer, woordvoerder van Delta tegenover deze website.

Premium of Super-pakket

FOX Sports Eredivisie 1 blijft ook na 1 januari 2019 beschikbaar voor de klanten van Delta die een Premium of Super abonnement hebben (Alles-in-1 Premium of Super of TV & Internet Premium of Super). “Zij blijven dit ontvangen als onderdeel van hun abonnement. Hiermee brengen we de waarde van de pakketten beter in balans.”, aldus Brouwer tegenover Mediamagazine.