Giel Beelen en Ruud de Wild selecteren deelnemers ‘The Radio Project’

Op het Media Park in Hilversum vond zaterdag de selectiedag plaats voor ‘The Radio Project’, waarbij een groep jongeren gaat bouwen aan hét radiostationvan de toekomst.

Deelnemers

In een social media campagne werden jonge multimedia talenten, in de leeftijd van 16 tot 21 jaar, opgeroepen om zich aan te melden voor de selectieronden van ‘The Radio Project’, door een video van hun ‘one minute of fame’ in te sturen. Uit een groep van ruim 30 potentiële kandidaten werd een voorselectie gemaakt van 15 talenten, die zich vandaag mochten presenteren. Zaterdag mochten de 15 potentiële deelnemers zich presenteren bij juryleden Giel Beelen, Ruud de Wild en juryvoorzitter Pierre Papa.

“Onder de indruk”

Juryvoorzitter en Radiocoach Pierre Papa: “Ruud, Giel en ik zijn zeer onder de indruk van de 5 talenten die wij hebben gekozen voor The Radio Project. Het zijn grote multimediatalenten en hun ideeën voor de radio van de toekomst zijn origineel en inspirerend”.

Dutch Media Week

De groep wordt volgende week dinsdag 4 september tijdens de Dutch Media Week gepresenteerd tijdens het Cross Media Café, dat geheel in het teken staat van online radio en podcasting. Direct vanaf de start wordt door de jongeren zelf al wekelijks content geproduceerd. Hierbij worden de ontwikkeling van het project, de talenten, de keuzes die worden gemaakt en het groepsproces continue in beeld gevolgd. De bedoeling is dat het platform nieuwe inzichten geeft in wat jongeren echt willen en welke communicatiemiddelen hierbij het beste passen.

The Radio Project

‘The Radio Project’ is een initiatief van de Hilversumse mediabedrijven YPCA, De Radiofabriek en Radiocoach. ‘The Radio Project’ heeft als doelstelling om op een unieke manier jong multimedia talent tot ontwikkeling te laten komen. Het project kent dan ook een eigentijdse en disruptieve aanpak.

Vrijheid

Binnen het project worden zo min mogelijk regeltjes opgelegd aan de jongeren, hetgeen een optimale innovatie ten goede komt. Ze krijgen van de initiatiefnemers een volledige vrijbrief om te gaan bouwen aan hun ideale radiostation. Het project eindigt op 1 januari 2019, het jaar waarin de radio 100 jaar bestaat.

Het project wordt financieel ondersteund door Media Perspectives en de gemeente Hilversum in het kader van talentwerving en talentontwikkeling in de mediastad Hilversum.

Sociale media:

Tags voor dit artikel