T-Mobile heeft per vandaag, donderdag 31 mei, de stekker uit de interactieve televisiedienst KNIPPR getrokken. T-Mobile gaf eerder aan dat de dienst niet genoeg voeten aan de grond kreeg. Eind maart maakte T-Mobile al bekend dat de dienst per vandaag ging stoppen.
Keuzevrijheid
In 2016 startte KNIPPR als start-up die bestaande conventies in de televisiemarkt openbrak en daarmee de consument de regie en maximale keuzevrijheid en flexibiliteit gaf. Via onder andere Apple TV, smartphone en tablet was het mogelijk om naast een vast basispakket voor een kleine 10 euro ook een zelf samengesteld pluspakket te bekijken.
“Sluit nog niet aan bij behoefte van grote publiek”
KNIPPR richt zich op de mobile first doelgroep.”Het disruptieve bussinessmodel van KNIPPR sluit echter nog niet aan bij de behoeften van het grote publiek aldus T-Mobile. lanten eisen meer content voor nog lagere prijzen en voor een stand alone a-la-carte televisiedienst als KNIPPR is dan schaalgrootte nodig.”, aldus de aanbieder in een verklaring.
“Te vroeg de markt betreden”
Tisha van Lammeren, Directeur Consumentenmarketing bij T-Mobile: “Met KNIPPR spreken we op dit moment nog een te kleine doelgroep aan. We geloven echter nog steeds in a-la-carte OTT TV diensten, maar om onze concurrentiepositie te waarborgen moeten we het in een meer traditionele, oftewel gebundelde vorm, aanbieden waarmee we inleveren op onderscheidend vermogen.”
T-Mobile
Abonnees van de dienst hebben een aanbod gekregen om over te stappen naar T-Mobile Thuis. De app van T-Mobile’s TV Anywhere is binnenkort ook geschikt voor de Apple TV.