Kort medianieuws 2 juli 2012

youtube

  • Jongeren luisteren bijna alleen nog maar naar muziek via de computer, smartphone of mp3-speler en vooral op Youtube. Dit blijkt uit Duits onderzoek. Lees verder.
  • Bijna 5,2 miljoen Nederlanders hebben zondagavond thuis de EK-finale Spanje-Italië op televisie gezien. Gemiddeld zagen 5.174.000 Nederlanders het Spaanse elftal winnen van de Italianen, blijkt uit maandag gepubliceerde cijfers van Stichting KijkOnderzoek (SKO). Lees verder
  • Jos Donvil (53) is officieel aangesteld als CEO van KPN Group Belgium met onmiddellijke ingang. De heer Donvil was sinds januari 2012 CEO ad interim van KPN Group Belgium. De heer Donvil rapporteert aan Thorsten Dirks, CEO van KPN Mobile International.
  • Vodafone gaat de systemen achter zijn 2g- en 3g-netwerken scheiden. Daardoor moet de impact van storingen in de toekomst kleiner zijn dan dat het afgelopen april was. De provider kondigt meer maatregelen aan om storingen aan te pakken. Lees verder.
  • De bouwwerkzaamheden in het West-Vlaamse dorpje Steenkerke zijn stilgelegd om een bijzondere reden. Onder het dorpje ligt namelijk een glasvezelkabel die vanuit Londen heel Europa van tv-beelden van de Olympische Spelen moet voorzien. Lees verder.
  • De NOS en RTL4 blikken maandag tevreden terug op het Europees kampioenschap voetbal. De edities van het EK Journaal waren volgens de NOS een groot succes met gemiddeld 1,3 miljoen kijkers. Tijdens het vorige EK in 2008 trok het EK Journaal gemiddeld 1 miljoen ’toeschouwers’. Lees verder.
  • KPN houdt vast aan zijn huidige strategie, en wil die in samenspraak met zijn nieuwe grootaandeelhouder América Móvil verder uitvoeren. Dat schrijft topman Eelco Blok vandaag in een brief aan de klanten van het telecombedrijf. Lees verder.
  • Belgacom heeft een nieuw voetbalkanaal geïntroduceerd dat naast Belgacom 11 zal bestaan. De zender, Belgacom 11+, biedt de volledige UEFA Champions League op het scherm, plus wedstrijden van de Spaanse en de Portugese Liga, de Spaanse beker, de Jupiler Pro League in Multi Live en exclusieve voetbalprogramma’s voor 9,95 euro per maand. Lees verder.
  • TLC, de lifestyle en non-fictie entertainmentzender voor vrouwen, viert haar eerste verjaardag met een nieuw record. Na de recordmaand mei sluit TLC de maand juni af met een marktaandeel van 1,8% in de doelgroep Vrouw 20-49, een stijging van 20% ten opzichte van de maand mei. Om het 1-jarig bestaan te vieren, trakteert de vrouwenzender in het weekend van 7 en 8 juli 48 uur non-stop het beste van TLC uit met een verjaardagsweekend. (Persbericht)
  • Vanaf vandaag is 24Kitchen toegevoegd aan het basispakket van Digitenne (kanaal 23) en Interactieve TV van KPN (kanaal 22). Dit betekent dat de digitale zender over voeding en de bereiding van het dagelijks eten, in minder dan een jaar tijd, landelijke dekking heeft behaald. In totaal kunnen nu bijna vijf miljoen Nederlandse huishoudens afstemmen op 24Kitchen. (Persbericht)
  • Het bestuur van de Stichting Lokale Omroep Nieuw-Lekkerland (Klokradio) heeft de intentie uitgesproken om de lokale omroep van de nieuwe gemeente Molenwaard te worden. Lees verder
  • Sander Hoogendoorn is helemaal klaar voor zijn nieuwe BNN-ochtendshow op 3FM: De CroisSanderShow. Een vet radioprogramma in het weekend! De CroisSanderShow is op zaterdag van 07.00 tot 10.00 en zondag van06.00 tot 10.00 uur te horen bij BNN op 3FM.