Kort medianieuws 21 augustus 2013

  • internettvNetflix gaat naar alle waarschijnlijkheid op 11 september van start in Nederland. Dat valt op te maken uit uitnodigingen die de streamingfilmdienst voor een evenement op die dag aan Nederlandse journalisten heeft gestuurd. Lees verder
  • Abonnees van Fox Sports Eredivisie bij UPC zullen waarschijnlijk vanaf september 2013 ook gebruik kunnen maken van Fox Sports GO, de TV Everywhere dienst van Fox Sports. Dat blijkt uit een mededeling die UPC op twitter heeft gemaakt. Ook zijn de Fox Sports zenders toegevoegd aan UPC’s Horizon TV online en app. Lees verder
  • De Nederlandse markt voor digitale televisie is in het tweede kwartaal van dit jaar met één procent gegroeid naar 6,543 miljoen aansluitingen. Hierdoor heeft bijna 85 procent van alle huishoudens die over een televisie beschikken een digitale aansluiting. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper naar de Nederlandse tv-markt. Lees verder
  • Casper Keller-Arroo, sinds 2005 general manager van Film1 en in een ver verleden general manager MTV Networks Europe, wordt per 1 september operationeel directeur (COO) van prijsvergelijker Beslist.nl. Een omslag die hij zelf koos, zegt hij in een gesprek met Emerce
  • Een jaar nadat kwartaalblad de Liefde door Weekbladpers Media werd gelanceerd, wordt de uitgave gestaakt. Reden om met het blad te stoppen is dat zowel de lezers- als de adverteerdersmarkt ernstig in het slop zit.
  • Volgens verschillende bronnen zal iTunes Radio, de streaming muziekdienst van Apple, in september van start gaan. De berichten komen uit de advertentiemarkt; Apple is druk bezig met de verkoop van advertentieruimte tussen de nummer Lees verder
  • Voor het eerst sinds de sluiting van de Griekse openbare omroep ERT heeft de voorlopige vervanger EDT een journaal uitgezonden. Het programma ging vanochtend omstreeks 8 uur van start. Lees verder
  • Roularta Media Group, de uitgever van onder andere Knack en Trends en mede-eigenaar van de VMMa, heeft in de eerste helft van dit jaar een nettoverlies van 6,7 miljoen euro geleden. De groepsomzet lag 6,1 procent lager dan in dezelfde periode vorig jaar. De groep verwacht wel verbetering in zowel de printdivisie als de audiovisuele afdeling. Lees verder