Kort medianieuws 28 juli 2013

  • radioVolgens Herbert Visser (Ad Venture BV) zullen alle FM zenders uit het A7 kavel aanstaande woensdagavond 31 juli laat in de lucht worden gebracht door zenderoperator Broadcast Partners. Welke omroep dan hier op komt of men kiest voor non-stop muziek is nog onduidelijk. Volgens Visser zullen de luisteraars die vanaf donderdag afstemmen op de A7-frequenties vanzelf wel horen wat er dan op wordt uitgezonden. (via http://www.radio-tv-nederland.nl/)
  • Michael J. Fox komt terug in een comedy. De nieuwe serie van de zender NBC, die The Michael J. Fox Show gaat heten, is losjes gebaseerd op zijn eigen leven. Ook zijn ziekte, Parkinson, komt erin voor. De acteur (52) zegt het leven van Parkinsonpatiënten met wat humor en realiteit te willen verlichten. Lees verder
  • De Amerikaanse tv-zender NBC gaat een miniserie uitzenden over de voormalige First Lady en mogelijk toekomstige president Hillary Clinton. In de serie, die bij elkaar vier uur zal bestrijken, speelt Diane Lane de hoofdrol. Het is nog niet bekend wie de rol van Bill Clinton gaat spelen, Hillary’s echtgenoot, de Amerikaanse president van 1993 tot 2001. Lees verder
  • De voetbalwedstrijd tussen AZ en Ajax heeft zaterdagavond bijna 1,3 miljoen kijkers getrokken. De uitzending op SBS6 belandde daarmee bovenaan de kijkcijferlijst van de Stichting KijkOnderzoek. Ajax won en nam de Johan Cruijff Schaal mee naar huis. Lees verder
  • Kabelaar Delta stopt per 1 augustus met de doorgifte van haar Etalagekanaal. Tot 1 augustus maakt het Etalagekanaal onderdeel uit van het Standaardpakket, daarna komt de doorgifte van dit kanaal (61) te vervallen (o.a. door geringe waardering). Het kanaal zal in de toekomst op een andere wijze worden ingezet.
  • ‘De Madammen’ -presentatrice Ilse Van Hoecke ruilt de VRT voor Sanoma, waar ze zal meewerken aan de nieuwe zender Libelle TV. Lees verder
  • Het nieuwe designmagazine Works That Work zet de lezers in als verkopers van het blad. Het in Den Haag gemaakte Engelstalige tijdschrift noemt het systeem ‘social distribution’ en de verkopers ‘ambassadors’. Ze kunnen voor de helft van de prijs het blad kopen en dan doorverkopen aan anderen. Ze moeten dan wel minimaal zeven exemplaren afnemen. Volgens hoofdredacteur Peter Bil’ak is het verkoopsysteem door lezers uniek in de wereld. Lees verder
  • Het Amerikaanse communicatiebedrijf Omnicom en zijn Franse branchegenoot Publicis willen fuseren. Dat maakten de twee bedrijven zondag bekend. Door de samensmelting ontstaat het grootste communicatie-, pr-, en reclamebureau ter wereld. Lees verder