Kort medianieuws: RTL Nederland, Netflix, NPO, Ziggo, Google en meer

Kort medianieuws met aandacht voor RTL Nederland, Netflix, NPO, Ziggo, XOXO, Museum Rockart Google en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland.

  • In het eerste halfjaar steeg de omzet van RTL Nederland met 4,4 procent, terwijl de Nederlandse markt voor televisie-advertenties met maar 1,5 procent toenam. lees verder
  • Zorginstelling Ipse de Bruggen en Ziggo hebben een vijfjarige overeenkomst gesloten waarmee Ziggo ‘Vriend’ van de Jostiband wordt. Na het jubileumconcert in de Ziggo Dome zal het media- en entertainmentbedrijf het orkest van mensen met een verstandelijke beperking nog vijf jaar lang financieel ondersteunen.
  • Klanten van Ziggo kunnen te maken hebben met slechte internet- en televisieverbindingen door het warme weer. Lees verder
  • De televisieserie Nashville keert vanaf januari terug op de Amerikaanse televisiezender CMT. Die zender redde Nashville nadat ABC er de stekker uit trok, maar kondigde eerder nog geen uitzenddatum aan. Op 5 januari is een extra lange aflevering van Nashville te zien, meldt The Hollywood Reporter. Lees verder
  • Met ingang van dit seizoen zal Haaglanden Voetbal een dagelijks voetbaljournaal (van zo’n vijf à zes minuten brengen op Regio TV/Infothuis. Dit programma zal op doordeweekse dagen (dus maandag tot en met vrijdag) te zien zijn, met steeds de eerste nieuwe aflevering om 18.00 uur Lees verder
  • Het Franse mediabedrijf Vivendi staat voor een reorganisatie bij zijn betaal-tv zender Canal Plus. Met de ingreep moet op den duur 300 miljoen euro worden bespaard. Dat maakte het bedrijf donderdag bekend bij de publicatie van de kwartaalcijfers. Lees verder
  • Anouk, Golden Earring, Andy Tielman; geen van deze Haagse artiesten ontbreekt in het vernieuwde Rock Art museum dat donderdag is heropend in Hoek van Holland. Lees verder
  • De aspiraties van Google om als provider ook internet via glasvezel aan klanten te leveren, is uitgedraaid op een flop. Dat stelt althans IT-publicatie The Information op basis van informatie vna anonieme insiders. Lees verder
  • De EU wil de naburige rechten die gelden voor muzikanten, platenmaatschappijen en omroepen uitbreiden naar online nieuws. Dat zou kunnen betekenen dat Google en Facebook straks een vergoeding moeten betalen voor nieuwssamenvattingen. Lees verder
  • De film XOXO is vanaf vandaag te bekijken bij streamingdienst Netflix. Niet opmerkelijk zou je zeggen… Maar de titelsong is afkomstig van het Enschedese producersduo East & Young. Lees verder
  • Aankomend seizoen gaat website Vanaf de Zijlijn alle thuiswedstrijden van AZC Moscow Heren 1 live uitzenden op internet. AZC Moscow 1 komt uit in de landelijke waterpolo eredivisie Lees verder
  • Vanavond presenteert Albert Verlinde voor het laatst RTL Boulevard. Zijn programma was altijd een perfect PR-vehikel voor zijn musicalproducties. Lees verder
  • Het radioprogramma Young Agga op Den Haag FM bestaat 3 jaar en vierde dat donderdag met een mini-festival. Alle vaste gasten kwamen langs om het mee te vieren. Lees verder
  • De eerste speech van de nieuwe NPO-baas Shula Rijxman heeft tot kritische reacties geleid. Rijxman deed in haar toespraak eerder deze week Den Haag een verzoek om een korting van 34 miljoen euro op het NPO-budget terug te draaien. Lees verder
  • Verschillende Telenetklanten in België ondervinden sinds gisteren problemen om naar Netflix te kijken. Volgens Telenet ligt het probleem bij een van de leveranciers van de streamingdienst en ondervindt slechts een minderheid van de Telenetklanten hinder. Lees verder
  • Een tweet van interim-hoofdredacteur journalistiek van KRO-NCRV Hans Laroes zorgt voor ophef. In het berichtje lijkt hij PVV-Kamerlid Martin Bosma te vergelijken met Hitler. Zelf ontkent hij met kracht. Lees verder
  • Balancerend in het duistere gebied tussen harde grappen en grove beledigingen hebben omroep BNN en producent Medialane tv-maakster Patty Brard tegen zichzelf in bescherming genomen.  Lees verder
  • De Britse zender ITV onderbreekt morgenvroeg gedurende een uur al zijn uitzendingen. ITV zendt tussen 9.30 en 10.30 uur op zijn zeven tv-kanalen enkel de boodschap “We zijn gaan joggen. Waarom doen jullie niet mee?” uit.  Lees verder

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.