Kort medianieuws met aandacht voor Netflix, RTV Rijnmond, 3FM, Sublime en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland:
- Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender. Voor het komende jaar (1 januari 2019 tot en met 31 december 2019) zijn de televisiezenders Nickelodeon, Disney Channel en Disney XD uitgesloten van alcoholreclame. (Persbericht)
- Hij is een opvallende verschijning in het regionale amateurvoetbal. Ondanks zijn respectabele leeftijd voorziet de bijna 82-jarige Teun Klos op karakteristieke wijze voetbalwedstrijden van commentaar. Maar de sportverslaggever van Studio Alphen stopt er nu toch écht mee. Lees verder
- De lokale omroep Heerhugowaard A Life staat onder ’een soort van verscherpt financieel toezicht’ van de gemeente. Dat heeft wethouder John Does de politiek laten weten. Lees verder
- Sublime is de meest gewaardeerde mediaexploitant in de categorie audiovisuele media volgens adverteerders. Dat blijkt uit het 34e Kerstrapport van Adformatie. (Persbericht)
- Het nieuws van Radio Rijnmond is eenvoudig te beluisteren via de Google Assistent en de verschillende Google Home-apparaten. Het laatste nieuws uit de regio Zuid-Holland Zuid speelt automatisch af wanneer men de Google Assistent daarom vraagt (Persbericht)
- Vanaf januari 2019 is het niet meer mogelijk de App van lokale omroep RTV1 te downloaden via de App of Playstore. Ondanks het succes gaan we met deze App stoppen. De RTV1 app is namelijk gemaakt rondom het CMS platform ‘AppMachine’ en deze wordt vanaf 2019 niet langer ondersteunt.
- RTL reageert geprikkeld op de uitlatingen van John de Mol gisteravond in Pauw. De mediamagnaat vertelde in het discussieprogramma dat hij bezig is om The Voice of Holland weg te halen bij RTL 4 en onder te brengen bij zijn eigen zender SBS 6. lees verder
- Netflix is continu bezig om het product dat zij aanbieden te verbeteren. Er worden dan ook regelmatig testen gedraaid, bijvoorbeeld in de abonnementsvormen. Dit keer is er een proef opgedoken waarbij het mogelijk is om een weekabonnement af te sluiten. Lees verder
- John de Mol, eigenaar van persbureau ANP, lanceert volgend jaar een eigen nieuwsapp om de kranten, omroepen en vooral NU.nl aan te gaan. Dat vertelde hij woensdag bij Pauw. Lees verder
- Na de eerste dag van 3FM Serious Request is er meer dan 4 ton opgehaald voor het Rode Kruis. In totaal werd er 432.848 euro opgehaald, zo werd donderdagavond duidelijk. Lees verder