MTV Mobile stopt samenwerking KPN

kpnMTV en KPN’s Hi kondigen vandaag aan dat zij gezamenlijk hebben besloten de samenwerking rondom mobiele telefoonaanbieder MTV Mobile per 15 februari 2013 niet te verlengen. MTV Mobile gaat nu samenwerken met T-Mobile  In Nederland is Hi nu nog de samenwerkende telecomoperator voor MTV Mobile.  Na 15 februari 2013 zet Hi de dienstverlening voor de bestaande MTV Mobile klanten voort.

Op 15 februari 2013 loopt de driejarige partnerovereenkomst tussen MTV en Hi af. In de afgelopen drie jaar is de MTV Mobile doelgroep jonger geworden waardoor deze doelgroep inmiddels overlapt met de doelgroep van Hi; de jongeren. In de sterk concurrerende mobiele telecommarkt gedragen de eerst nog afzonderlijke doelgroepen van beide merken zich steeds meer hetzelfde; jongeren willen vooral altijd en overal online zijn en maken daarbij veelvuldig gebruik van social media en apps. Hi en MTV Mobile zijn hierdoor ten opzichte van elkaar minder onderscheidend dan 3 jaar geleden en bestrijken nu in feite dezelfde jongerendoelgroep. Het huidige MTV Mobile Abonnement wordt voor bestaande abonnees na 15 februari voortgezet door Hi. Alle bestaande MTV Mobile abonnees zullen gebruik kunnen blijven maken van de dienstverlening van Hi, met behoud van hetzelfde telefoonnummer, dezelfde tarieven, en behoud van minimum looptijd en voorwaarden van het contract. Alle bestaande MTV Mobile abonnees zijn vandaag met een persoonlijke brief ingelicht over de voortzetting van hun abonnement door Hi. Voor aanvullende informatie kunnen zij online terecht op www.hi.nl/overnaarhi

MTV Mobile verder bij T-Mobile
MTV Mobile gaat vanaf 18 februari een exclusieve samenwerking aan met T-Mobile. Dit maken Viacom International Media Networks (VIMN) en T-Mobile Netherlands bekend. MTV Mobile is een aanvulling op de huidige portfolio van T-Mobile. Met een combinatie van MTV shows, exclusieve experiences en entertainment nieuws heeft MTV Mobile volgens T-Mobile een onderscheidende positie binnen de telecommarkt. MTV Mobile heeft een duidelijke focus op jongeren.