Nieuwe outfit en naam voor brava

bravanlDe Nederlandse cultuurzender BravaNL introduceert vandaag een geheel vernieuwde vormgeving, zowel in de tv-uitzendingen als op de website en in de social media. Met de toevoeging van het kernbegrip ‘klassiek’ presenteert de zender zich nu als brava nl klassiek.

 

Gezichtsbepalend voor de nieuwe ‘outfit’ is het driedimensionale gouden logo dat door de bekende graphic designer Luc Vleugels is ontwikkeld. Opvallend is tevens het nieuwe sound design, een creatie van de internationaal gerenommeerde Nederlandse componist Jacob ter Veldhuis (JacobTV).

De nieuwe vormgeving is gebaseerd op de identiteit van brava als ‘gids in de klassieke muziek’. De zender ziet het als haar missie om klassieke muziek toegankelijk te maken voor een zo breed mogelijk publiek. Door toevoeging van het begrip ‘klassiek’ in de naam legt brava een nog sterkere nadruk op zijn rol als een nieuw televisiepodium voor musici en producenten. In de visie van brava nl klassiek is klassieke muziek een niet-elitair muziekgenre voor iedereen. De modern-klassieke vormgeving en de vooruitstrevende composities van Jacob ter Veldhuis onderstrepen dit uitgangspunt. Het opvallende driedimensionale logo van Luc Vleugels is door de technisch ontwerpers van BasMedia in Steenwijk doorontwikkeld tot een frisse en spannende televisievormgeving. De jonge musici van het Utrechtsch Studenten Concert, het oudste symfonieorkest van Nederland, figureren in de nieuwe vormgeving in een ‘klassiek labyrint’.

‘Enorm trots’
Programmadirecteur Rob Overman is ‘enorm trots’ op de nieuwe outfit. ‘Brava laat een volstrekt eigen geluid horen in het Nederlandse muziekleven: de mooiste klassieke muziek voor iedereen. Dankzij Jacob ter Veldhuis en onze vormgevers is deze identiteit nu ook vertaald naar een nieuw beeldmerk, een nieuwe vormgeving en een nieuw geluid. Brava nl klassiek gidst de muziekliefhebber dag in dag uit door het spannende labyrint van de klassieke muziek. Het gouden beeldmerk en de pakkende sound stralen de topkwaliteit en de toegankelijkheid van onze nog zo jonge zender uit’, aldus Overman. (Persbericht)