De Open Studio Dagen hebben dit weekend bijna 30.000 belangstellenden getrokken. Vorig jaar bezochten zo’n 18.000 mensen dit mediaspektakel in Hilversum.
“Zeer tevreden”
Voorzitter van de Stichting Open Studio Dagen, Herman Dummer, is zeer tevreden over de opkomst. ,,We hadden op 25.000 bezoekers ingezet. Het is prachtig dat het er nog meer zijn geworden; een grote stap voorwaarts ten opzichte van vorig jaar. Het is de eerste keer dat alle publieke omroepen deelnamen aan de Open Studio Dagen. Van de commerciële omroepen deed RTL mee. In totaal hadden we deze keer ruim 40 attracties, variërend van dj- en presentatie-workshops en het bezichtigen van radio- en tv-studio’s, regiewagens en decors tot optredens op diverse locaties, VR-experiences en een (gratis) bezoek aan de Experience in Beeld en Geluid.’’, aldus Dummer.
“Hilversum Mediastad”
De Hilversumse wethouder Wimar Jaeger zegt: ,,Deze groei sluit perfect aan bij de ambitie om Hilversum Mediastad als verhalenfabriek van Nederland, zoals we dat al bijna 100 jaar zijn, op de kaart te zetten. Het is belangrijk dat we laten zien welk vakmanschap er in de Media Valley is om het beeld en geluid te maken die onze hoofden en harten dagelijks beheersen.’’
Studio’s en meer
Naast de openstelling van diverse studio’s waren er ook optredens van artiesten en was het mogelijk om een bezoekje te brengen aan de zendmast op het Hilversumse Mediapark. Ook werd er live radio gemaakt door diverse DJ’s in Beeld en Geluid. Daarnaast waren ook de radiostudio’s van onder andere Omroep Max, NPO Sterren NL en BNN geopend.
Tweets:
Dank media professionals en vakmensen voor mega succesvolle @openstudiodagen in @mediastad met 30.000 bezoekers. pic.twitter.com/MQvcbK9tNF
— Wimar Jaeger (@WimarD66) September 4, 2016
Dank @openstudiodagen @hermandummer @jdrekers voor het mooie weekend! Tot volgend jaar! pic.twitter.com/bna01UMNXc
— ALLsportsradio (@sportsradionl) September 4, 2016
Dit jaar ruim 30.000 bezoekers op de Open Studio Dagen in Mediastad #Hilversum ! 9.000 meer dan in 2015 #osd16 pic.twitter.com/En0THYxA0o
— Jan Slagter (@Jan_Slagter) September 4, 2016