Radiozenders als Radio 538, Radio 10, Qmusic en Radio Veronica geven in diverse persberichten aan tevreden zijn met de luistercijfers over de meetperiode januari/februari 2019. Deze cijfers zijn vandaag bekend gemaakt door Stichting Nationaal Luisteronderzoek.
Radio 538
Radio 538 is nog steeds de best beluisterde radiozender in de ochtend. De 538 Ochtendshow met Frank Dane is verreweg het best beluisterde programma tussen 06:00 en 10:00 uur, aldus de radiozender Het marktaandeel in 20-49 jaar in dit tijdvak is 20,3 % en daarmee staat De 538 Ochtendshow op ruime voorsprong ten opzichte van de andere ochtendshows.
Menno de Boer – radio director 538: ‘We zijn trots dat we met 538 het marktleiderschap in de ochtend hebben vastgehouden en dat met een fonkelnieuwe show. Het neerzetten van een goede ochtendshow is een proces wat tijd nodig heeft, maar de eerste vruchten werpen zich duidelijk af. Frank en zijn team hebben een magische combinatie van scherpte op inhoud, humor en sfeer. We zijn apetrots op deze cijfers, die laten zien dat onze luisteraars de show omarmen.”
Radio Veronica
Radio Veronica is tevreden over haar nieuwe middagshow Veronica Inside. Het marktaandeel van de nieuwe Veronica middagshow ‘Veronica Inside’ is in de doelgroep Man 20-49 jaar in de maanden januari-februari ’19 flink gestegen met 24%. ‘Veronica Inside’ scoorde in de eerste totale meetperiode 6,1% marktaandeel ten opzichte van 4,9% in januari-februari ’18.
Florent Luyckx Radio Director Radio Veronica: “Wilfred en zijn team hebben met “Veronica Inside’ een uniek radioprogramma neergezet met eerlijke radio en veel humor. Mooi om te zien dat onze luisteraars deze spannende middagshow weten te vinden en waarderen. Dat belooft wat.”
Radio 10
Radio 10 heeft in de meetperiode januari-februari’19 de meeste luisteraars gewonnen. In één jaar tijd stijgt het marktaandeel in de doelgroep 10+ met 38% naar 9,8%, aldus de radiozender.
Roland Snoeijer, Radio Director Radio 10: “De mooiste beloning voor de radiomakers van Radio 10 is dat ze veel luisteraars blij kunnen maken met de programma’s. Deze periode hebben we veel meer mensen bereikt dan vorig jaar en daarom zijn we zo trots dat we de grootste stijger zijn in de radiomarkt. Luisteraars waarderen het muziekformat met de grootste hits aller tijden en de unieke programma’s in de ochtend- en middagspits. ”
Qmusic
Qmusic laat ook een groei in haar luistercijfers zien. Dave Minneboo, Programmadirecteur, laat weten: “Opnieuw bevestigen de luistercijfers dat we op de goede weg zitten. De populariteit van zowel de ochtendshow als de middagshow blijft toenemen, met recordcijfers. Met de mooie content en verrassende acties die we voor de komende tijd in petto hebben, houden we dit graag vast.“