Storing providers KPN en Telfort grotendeels opgelost

(update) De storing bij telecomproviders KPN en Telfort is grotendeels opgelost. De storing begon zondagochtend. Rond 13.30 uur waren de problemen grotendeels opgelost.

Modem herstarten

Klanten van KPN en Telfort die nog last hebben van de storing wordt geadviseerd om het modem opnieuw op te starten. De providers hebben nog wel problemen met het versturen van e-mail. Hiervoor wordt nog gezocht naar een oplossing.

Storing

De problemen bij de providers begonnen zondagochtend bij telecomprovider KPN en haar dochtermerk Telfort. Klanten die hun modem toen opnieuw gingen opstarten konden daarna helemaal niet meer internetten. KPN adviseerde in eerste instantie daarom ook om modems niet te herstarten. Klachten komen binnen uit heel Nederland maar lijken vooral voor te komen in West en Midden Nederland. De klanten ervaren problemen met Internet, Interactieve televisie en e-mail.

Deel van de klanten

“Het gaat om een storing van enkele vaste diensten die een deel van de klanten van van KPN en Telfort treft,” zei een woordvoerder van KPN tegenover de NOS. “De storing betreft met name internet, interactieve televisie en uitgaande mail. Vooral mensen die hun modem uit en weer aan hebben gezet, hebben nu problemen.”

Klassieker

KPN hoopte om 14.00 uur de problemen te hebben opgelost. Toch maakten veel voetbalfans zich ongerust aangezien om 14.30 uur de voetbalklassieker Ajax-Feyenoord wordt uitgezonden op FOX Sports. Veel klanten van KPN hebben een abonnement op deze betaalzender vanwege het gunstige abonnementstarief voor de voetbalzender bij de telecomprovider. Klanten die gebruik maken van het zogenaamde KPN-compleetaanbod kunnen de voetbalzender zelfs zonder meerkosten bekijken.

Uiteindelijk zijn de problemen bij de providers rond 13.30 uur grotendeels opgelost.

Sociale media:

https://twitter.com/KPNwebcare/status/848494373482496001

https://twitter.com/KPNwebcare/status/848494404038012930

https://twitter.com/KPNwebcare/status/848494431879745537