Het televisiepakket Muziekkiosk wordt nu ook doorgegeven in het digitale basispakket van kabelexploitant Kabeltex op Texel. Het televisiepakket van Muziekkiosk bestaat uit Oranje TV, Schlager TV en Nashville TV.
Ook beschikbaar voor toeristen
Met de komst van het muziekpakket in het digitale basispakket van de kabelaar hebben zowel de bewoners als een groot deel van de bijna 1 miljoen toeristen die het Waddeneiland elk jaar bezoeken toegang gekregen tot de drie muziekzenders.
Jur Bron en Gerard Ardesch
Muziekkiosk is een initiatief van de oostelijke mediaondernemers Jur Bron en Gerard Ardesch. Met dit muziekpakket richten zij zich in eerste instantie op Nederland, maar het komt ook beschikbaar voor de buitenlandse markt. Eerder dit jaar besloten kabelmaatschappijen SKV Veendam, Kabelnoord en CAI Harderwijk, internetprovider PLINQ en IPTV-provider InCompanyMedia om Muziekkiosk in hun pakketten op te nemen.
“Tevreden”
Jur Bron en Gerard Ardesch zijn erg tevreden dat alle zenders van Muziekkiosk juist op dit moment in het digitale basispakket van Kabeltex zijn te bekijken. “Texel prijkt sinds kort hoog op de lijst van Europese topbestemmingen van reisgids Lonely Planet. Prachtig dat het eiland als internationale bestemming flink in de schijnwerpers is gezet”, aldus Jur Bron. “Al die extra toeristen die daardoor naar Texel komen, kunnen voortaan in hun vakantieaccommodatie ook kennismaken met de verschillende genres van onze Muziekkiosk.”, aldus Bron in een persbericht.
Drie muziekzenders
NashvilleTV richt zich op de liefhebbers van hedendaagse countrymuziek in de breedste zin van het woord, met non-stop de nieuwste countryclips van het allerhoogste niveau. TV Oranje vertoont 24 uur per dag videoclips en programma’s met Nederlandse en Vlaamse artiesten. Op SchlagerTV worden 24 uur per dag videoclips en andere beelden met Volksmusik uitgezonden, vrij van reclameblokken.