3FM Serious Request: Lifeline haalt 1,3 miljoen euro op

De actie 3FM Serious Request Lifeline heeft iets meer dan 1,3 miljoen euro opgeleverd. Dit is vanavond bekend geworden.

Opvolger Glazen Huis

Serious Request: Lifeline is de opvolger van de actie met het Glazen Huis. In plaats van een Glazen Huis trokken sinds vorige week dinsdag diverse DJ’s van de radiozender door het land. Vandaag was de laatste dag van de actie. Het evenement werd vanavond afgesloten in Utrecht met diverse optredens in TivoliVredenburg.

Eindbedrag

Het eindbedrag van 1.308.889 euro is het laagste sinds de eerste editie in 2004. Vorig jaar bracht de actie nog vier keer zo veel op: 5,3 miljoen euro. Op het hoogtepunt in 2012 was de opbrengst 13,8 miljoen.

“Helpen”

Met deze opbrengst kan het Rode Kruis honderdduizenden mensen helpen. En aan het einde van de week willen we vooral JOU bedanken. Omdat je gedoneerd hebt, een plaatje hebt aangevraagd of in actie bent gekomen. Omdat je kwam kijken bij de Lifeline, in TivoliVredenburg of een van de loopteams een slaapplek of koppie thee hebt aangeboden.”, aldus de radiozender op haar website.

Vlaanderen

Eerder vanavond sloot de Vlaamse variant van de benefiet-actie, De Warmste Week, af met een eindstand van 17,3 miljoen euro. Dat is een record voor de Vlaamse actie. Ook in Wallonië werd er een recordbedrag opgehaald door de Waalse openbare omroep RTBF VivaCité.

Sociale media:

Tags voor dit artikel