Finale Champions League live bij SBS6

Vanavond zendt SBS6 live de finale van de UEFA Champions League uit tussen Real Madrid en Atletico Madrid. Via Internet is de finale live te volgen via NU.nl en op de radio doet NOS Langs de Lijn op NPO Radio 1 verslag van de finale.

Madrid

Stadsgenoten Real Madrid en Atletico Madrid treffen elkaar voor de tweede keer in drie jaar tijd in de finale van het meest prestigieuze voetbaltoernooi van Europa tegenkomen. In 2014 wist Real na een thriller pas in de verlenging de ‘cup met de grote oren’ te veroveren.

Milaan

Ditmaal vindt de eindstrijd in het legendarische San Siro-stadion in Milaan plaats. Atletico, de nummer 3 van de Spaanse Primera Division, wist op weg naar de finale de Spaanse nummer 1, Barcelona, uit te schakelen, evenals Bayern München en PSV. Real Madrid eindigde in de Spaanse competitie op de tweede plaats en knikkerde onder meer Manchester City, VfL Wolfsberg en AS Roma uit de UEFA Champions League.

SBS6

De uitzending bij SBS6 wordt vanuit de studio gepresenteerd door Jan Joost van Gangelen. Bij hem schuiven Ronald de Boer en John Heitinga aan voor de wedstrijdanalyse. Wytse van der Goot is weer de spelverdeler tussen de studio en het (online) nieuws. Het commentaar bij de wedstrijd is van Leo Oldenburger en Toine van Peperstraten is als verslaggever in San Siro aanwezig.  De wedstrijd is ook te volgen via Internet. Via NU.nl kan een livestream worden bekeken van de finale.

NPO Radio 1

De finale is ook live te volgen via NPO Radio 1. Het programma NOS Langs de Lijn doet live verslag van de finale in Milaan. NPO Radio 1 is te ontvangen via FM, DAB+, alle digitale radiopakketten en wereldwijd via Internet.

SBS 6 tevreden

SBS 6 is tevreden over de kijkcijfers van de UEFA Champions League dit seizoen. Het afgelopen seizoen is de UEFA Champions League iets beter bekeken dan het jaar ervoor. In het seizoen 2015/2016 keken gemiddeld 1.553.000 personen naar SBS6, in het seizoen 2014/2015 waren dat gemiddeld 1.533.000 personen (exclusief de finale) bij NPO 3. Het marktaandeel van de uitzendingen steeg sneller: van 18,9 procent in 2014/2015 naar 19,8 procent in 2015/2016 (20 – 54 jaar).

Tags voor dit artikel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.