Kort medianieuws met aandacht voor ACM, lokale omroep, Vodafone en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland.
- Het college van burgemeester en wethouders van Tynaarlo ziet niets in een voorstel om de lokale omroepen van de gemeenten Tynaarlo, Assen, Midden-Drenthe, Noordenveld en Aa en Hunze samen te voegen. Lees verder
- De aanleg van glasvezel in het buitengebied van Nieuwleusen is een stap dichterbij gekomen. Deze week start een campagne, waarbij bewoners kenbaar kunnen maken of ze een glasvezelaansluiting willen of niet. Lees verder
- Drie lokale omroepen in de regio Schouwen-Duiveland verzetten zich tegen plannen voor een ‘Streekomroep Walcheren’. Lees verder
- Na een flinke verbouwing is ook Alkmaar klaar voor Hi-Fi Klubben: op zaterdag 24 september wordt de tiende Nederlandse winkel feestelijk geopend. Lees verder
- Zeezender icoon Gerard van Dam(69) is op vrijdagavond 16 september 2016 aan de gevolgen van een hartstilstand overleden. Hij lag in het ziekenhuis bij zijn woonplaats in Hongarije om geholpen te worden aan een ontsteking van zijn elleboog. Lees verder
- MediaNest is een nieuwe Vlaamse website voor ouders over mediaopvoeding en games. De site moet ouders informeren en sensibiliseren over games, media en technologie en biedt tips en antwoorden op concrete vragen van de ouders. Lees verder
- Het ruim die uur durende verslag van Prinsjesdag op NPO1 trok gistermiddag 962.000 kijkers. Dat is iets minder dan de 1,2 miljoen belangstellenden die afgelopen jaar Willem-Alexander de troonrede zagen voorlezen. Lees verder
- Verschillende partijen hebben zich gemeld voor de onderdelen die Vodafone Nederland moet afstoten voor zijn fusie met kabelmaatschappij Ziggo. Dat meldden ingewijden rond de kwestie aan persbureau Bloomberg. Lees verder
- De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat van start met een aantal vooronderzoeken voor een nieuwe marktanalyse. Directe aanleiding hiervoor is de fusie tussen Vodafone en Ziggo en het effect hiervan op de markt zodra deze fusie voltooid is. Lees verder
- Voor de lokale omroep Midvliet wordt een doelgroeponderzoek uitgevoerd door een student van Hogeschool Inholland. Met dit onderzoek wordt er kennis en inzicht over de kenmerken van de kijkers, luisteraars en lezers van Midvliet verzameld. Het onderzoek draagt bij aan het professionaliseren van de lokale omroep. Lees verder