Kort medianieuws: Rob Stenders, Ziggo Mobiel, TMG, Amazon en meer

Kort medianieuws met aandacht voor Rob Stenders, Ziggo Mobiel, TMG, Amazon en meer kort medianieuws uit binnen- en buitenland.

  • Dj Rob Stenders voelt zich “door zeven bussen overreden” door het besluit van NPO Radio 2 om zijn programma per september te schrappen. Dat laat de radiomaker vrijdag weten op Facebook. Lees verder
  • Alle klanten met Ziggo Mobiel gaan vanaf september of oktober over naar Vodafone. De provider doet klanten de komende tijd een aanbod om al eerder over te stappen, naar onder andere Red Essential-abonnementen van Vodafone. Lees verder
  • Omroepbaas Jan Slagter van Omroep MAX gaat volgende week een nacht lang talkradio presenteren op NPO Radio 1. Hij valt in de nacht van donderdag op vrijdag in voor vaste dj Astrid de Jong lees verder
  • Hij was de koppositie één jaar kwijt, maar Jerry Seinfeld mag zich opnieuw de bestbetaalde komiek noemen. Het Amerikaanse zakenblad Forbes rekende uit dat Seinfeld het afgelopen jaar zo’n 69 miljoen dollar (59 miljoen euro) betaald kreeg. Lees verder
  • De winst van Amazon is in het tweede kwartaal van 2017 flink gedaald, vooral vanwege hogere uitgaven. Het bedrijf behaalde een winst van 197 miljoen dollar (ongeveer 168 miljoen euro), 77 procent minder dan in dezelfde periode een jaar eerder. Lees verder
  • Blendle ontslaat negen mensen. Dat heeft mede-oprichter Alexander Klöpping vrijdagochtend via Twitter bekend gemaakt. De journalistieke startup heeft momenteel 67 mensen in dienst. Lees verder
  • Samuel L. Jackson maakt zich op voor zijn eerste vaste televisierol. Volgens Deadline heeft de acteur getekend voor de serie Old Man, die momenteel wordt rondgeshopt bij de Amerikaanse zenders Lees verder
  • De omzet van de Telegraaf Media Groep (TMG) is in de eerste helft van 2017 afgenomen met 9,3 procent, ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van het mediabedrijf, waar onder meer De Telegraaf onder valt. Het brutoverlies nam toe van 1,6 naar 6,1 miljoen euro. Lees verder
  • Het magazine Voetbal Inside, verbonden aan het gelijknamige tv-programma, is weg bij Pijper Media. De samenwerking met RTL is ‘in goed harmonie stopgezet’, laat RTL weten. ‘We kijken nu hoe we het VI Magazine zelfstandig of samen met een andere partij voort kunnen zetten.’ Lees verder
  • Vijf medewerkers van Turkse oppositiekrant blijven voorlopig vastzitten. Ze worden beschuldigd van steun aan terroristische organisaties, waaronder de beweging van Fethullah Gülen. Lees verder
  • Carlo’s TV Café keert niet meer terug op televisie. Na twee seizoenen verdwijnt het programma uit de zondagmiddagprogrammering van RTL. Lees verder
Tags voor dit artikel