NH Ombudsman ontvangt honderden klachten van trouwe Ziggo-klanten

De ombudsman van de regionale omroep NH uit Noord-Holland heeft honderden reacties ontvangen van trouwe Ziggo-klanten. Klanten die al meer dan 25 jaar abonnee zijn bij kabelaar Ziggo en haar voorgangers kunnen fluiten naar voordeel dat bestaande klanten wel krijgen.

Honderden en honderden reacties

Na de oproep van de ombudsman van de regionale omroep vorige week op het klantbeleid van de kabelaar zijn volgens de omroep “honderden en honderden” reacties ontvangen over dit onderwerp.

“Gewoon opzeggen”

Abonnees kwamen ook met advies aan de trouwe Ziggo-klanten: “Gewoon opzeggen, dat helpt”, is een terugkerend advies uit de mails die de regionale omroep ontving. Dit advies blijkt niet overigens niet altijd op te gaan want een bestaande klant die dreigde met het opzeggen van zijn abonnement kreeg van de medewerker van Ziggo te horen: “Nou, dan ga je toch lekker ergens anders naartoe.”

“Iedereen gelijk behandeld”

Ziggo reageerde vorige week tegenover deze website dat alle klanten gelijk behandeld worden. “Sinds jaren doen we voor nieuwe klanten iets extra’s in de vorm van een aanbieding. Een bestaande klant heeft in het verleden bij het afsluiten van een eerste abonnement of bij het afsluiten van een internet abonnement ongetwijfeld al geprofiteerd van een soortgelijke aanbieding. In die zin worden alle klanten gelijk behandeld.“, aldus Hans den Heijer, Senior Media Relations Officer bij VodafoneZiggo.

Ook bestaande klanten krijgen volgens hem aanbiedingen: “Voor bestaande klanten doen wij andere aanbiedingen, denk hierbij aan gratis Ziggo Sport, de doorlopende Vodafone Ziggo benefits, extra gratis content of een kosteloze internet snelheidsverhoging van 33%.“, aldus Den Heijer.

Sportzender

Overigens zit een groot aantal abonnees niet te wachten op een gratis sportzender en is de “kosteloze snelheidsverhoging van internet” niet van toepassing geweest op het goedkoopste Internetabonnement.