Na vier jaar ‘You make us Q’ gebruikt te hebben, gaat Qmusic vanaf deze week verder met de slogan ‘Q sounds better with you’. De wijziging komt tegelijkertijd met een opfrissing van de huisstijl en een update van de website en audiovormgeving, aldus de radiozender in een persbericht.
“Nadruk op hitmuziek”
Programmadirecteur Dave Minneboo: “Naast de nieuwe slogan leggen we ook nog meer de nadruk op hitmuziek. Dit is een logische volgende stap na de komst van de Top 40 en een aanscherping van het format. In de audiovormgeving hoor je dat terug door de zogenoemde music-liner ‘Maximum hits’. Deze term komt regelmatig voorbij in de intro van hitmuziek.”
Baseline
De nieuwe baseline is sinds maandag in alles doorgevoerd en dat betekent dus ook dat er een update is van de audiovormgeving. De slogan Q sounds better with you zal weer gezongen worden, zoals eerder ook het geval was met de slogan Q is good for you.
Met deze slogan bestormde de feelgoodzender in 2005 de Nederlandse markt. In 2015 is gekozen voor een complete vernieuwing van het merk Q en de huisstijl. Het positieve feel good-karakter bleef behouden, maar om de luisteraar nog meer centraal te zetten, veranderde de slogan van het station toen in You make us Q.