NPO: “Luisteraars waarderen de Sportzomer op NPO Radio 1”

NPO Radio 1 heeft een succesvolle Sportzomer beleefd, aldus de Nederlandse Publieke Omroep in een persbericht.

Hoogste marktaandeel in vier jaar tijd

Het marktaandeel van de publieke radiozender steeg 0,7 procent ten opzichte van de vorige meting naar 8,1 procent. Dat is het hoogste aandeel voor de nieuws- en sportzender in vier jaar tijd. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde luistercijfers van het Nationaal Luister Onderzoek over de periode juli-augustus 2016.

Hoge waardering

“Nederlandse radioluisteraars wisten NPO Radio 1 afgelopen zomer dus goed te vinden. Meer dan 2,4 miljoen luisteraars stemden deze zomer af op de zender. Met de Sportzomer is ook een deel van het publiek bereikt, dat eerder niet naar de sport- en nieuwszender luisterde. Dat wijst aanvullend onderzoek van bureau RadioCall uit.”, aldus de NPO het persbericht. Vooral voor de Tour de France en de Olympische Spelen ging de radio massaal aan. De NPO Radio 1-luisteraars waren daarnaast zeer tevreden over de verslaggeving van deze sportevenementen en beoordeelden deze met een 7,7.

“Mooie zomer”

Volgens Laurens Borst, zendermanager van NPO Radio 1: “We hebben vele luisteraars een mooie zomer kunnen bezorgen. Ik ben dan ook trots op alle omroepmedewerkers van NPO Radio 1 die omroepoverstijgend een prachtige programmering hebben neergezet waarin zowel ruimte was voor de Nederlandse sportbeleving als voor het nieuws.”

Kritiek

Op sociale media was er veel kritiek te horen op de uitzendingen van NPO Radio 1 tijdens de NPO Sportzomer. Zo zou er te weinig aandacht zijn voor het nieuws gedurende de daguitzendingen en zou de live sportverslaggeving te wensen overlaten. Luistercijfers tonen volgens de NPO echter aan dat de uitzendingen tijdens de NPO Radio 1 Sportzomer wel in de smaak vielen.

Tags voor dit artikel

1 Reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.