Vanaf vandaag is het mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de individuele online luisteraar van Qmusic: Programmatic FM. Dit bericht de commerciële radiozender in een persbericht. De radiozender zegt hiermee de eerste te zijn in Nederland.
Online
Iedereen die via een computer, tablet of mobiel naar bijvoorbeeld de ochtendshow van Mattie, Fien & Igmar luistert, kan individueel worden bereikt. Qmusic biedt adverteerders als eerste FM zender in Nederland de verschillende targeting-mogelijkheden aan.
The Media Exchange
Geo-targeting, dynamic creatives en programmatic buying is nu dus ook onder andere mogelijk bij de online luisteraars van Qmusic. De zender doet dit in samenwerking met The Media Exchange, een onafhankelijk trading platform voor reclamezendtijd voor online radio. Qmusic en The Media Echange hebben hiermee de primeur in Nederland.
Digitaal
Rob Beijersbergen, verkoopdirecteur van Qmusic laat weten: “Radio wordt door steeds meer luisteraars via digitale platformen beluisterd. Met Programmatic FM bieden wij adverteerders nu ook de mogelijkheid om deze groep op diverse manieren te targeten. Met deze innovatie vergroten we de efficiëntie voor onze relaties, maar ook bieden wij onze luisteraars meer relevante content.’’
Stap verder
Qmusic gaat hiermee nog een stap verder in het optimaliseren van campagneresultaten van adverteerders. Eerder kwam de zender al met geo-targeting en het gratis pre-testen van commercials. Dit alles staat in lijn met de ‘customer centricity’-filosofie, waarbij de luisteraar en relaties centraal staan. Dit uit zich ook in de pay-off ‘You Make Us Q’.
Arthur Hoogendijk (CEO, The Media Exchange ) laat weten: “We hebben wederom een belangrijke stap gezet om onze missie te verwezenlijken, namelijk de relevantie van audio advertising te vergoten. Dat Programmatic buying nu ook op een hoofdzender mogelijk is, zal het belang sterk doen stijgen.’’