De regionale commerciële radiozender RADIONL is tevreden over de luistercijfers over de periode maart-april 2019. Dit bericht de radiozender in een persbericht.
Succesjaar
“Het succesjaar 2009-2010 waarin door de radiozender de Gouden Radioring voor RADIONL werd gewonnen, is nog net niet overtroffen maar met een marktaandeel in Nederland van 2% ligt een nieuw succesjaar op de loer.“, aldus de radiozender in het bericht.
Succes meer dan terug
“Gekeken naar het laatste jaar en met een nieuw muziekmodel en format dat zich 50% van de tijd richt op regionale gebieden in Nederland, is het succes meer dan terug.“, aldus de radiozender. Programma’s hebben volgens RADIONL een hoge waardering en met een erg lange luisterduur. “Alles wijst er dan ook op dat de cijfers verder zullen doorgroeien de komende periode.“, aldus de zender.
Marktaandeel
Volgens cijfers van het Nationaal LuisterOnderzoek behaalde de radiozender in de meetperiode maart/april 2019 een marktaandeel van 2,0 procent in de doelgroep 25-54 jaar.
Online
Ook online zegt de radiozender het goed te doen. Zo is de app van de radiozender inmiddels al meer dan 860.000 keer gedownload.
Luisteren
De radiozender is in grote delen van Nederland te beluisteren via FM en/of DAB+, diverse (digitale) radiopakketten en wereldwijd via Internet.