De Vlaamse publieke jongerenzender Studio Brussel heeft de plannen voor een nieuwe eindejaarsactie van de zender voorgesteld. Het vernieuwde concept heeft de vertrouwde naam “Music for life” gekregen en focust op dementie.
Â
“Het wordt dit jaar geen geldinzamelactie zoals de voorbije jaren”, meldt Jan Van Biesen, het nethoofd van Studio Brussel: “Na zes edities van “Music for life” stopt het engagement van Studio Brussel allesbehalve. Van 17 tot 23 december is er een nieuwe solidariteitsactie met een volledig nieuw concept, maar wel met de vertrouwde naam: “Music for life””, zei Van Biesen.
Er komt dit jaar geen Glazen Huis en geen grote geldinzamelactie zoals de voorbije zes edities van “Music for life”. Studio Brussel wil dit jaar het probleem van dementie onder de aandacht brengen. “Dementie is een van de meest onderschatte problemen in Vlaanderen en daar gaan we aandacht voor vragen”, meldt Van Biesen. “Dementie blijft in Vlaanderen te veel onder de radar. Daar gaan we dit jaar iets aan doen. De finaliteit van “Music for life” dit jaar is geen funding, maar de awareness (bewustmaking) vergroten in heel Vlaanderen”, besluit Van Biesen.