“Talpa Radio scoort goed onder belangrijke adverteerderdoelgroepen”

Ondanks dat Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, al een aantal maanden geen marktleider meer is in de luistercijfers is Talpa Radio tevreden over de resultaten in de meetperiode januari/februari van dit jaar.Het radiobedrijf bezit naast Radio 538 ook de radiozenders Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica.

Belangrijke adverteerderdoelgroepen worden bereikt”

Aan de hand van de meest recente luistercijfers is volgens het radiobedrijf goed te zien hoe de belangrijkste adverteerderdoelgroepen bereikt door Talpa Radio. Volgens het radiobedrijf worden de doelgroepen jongeren, jongvolwassenen en volwassenen goed bereikt met haar radioportfolio.

“Ook jongeren worden bereikt”

Menno Koningsberger, Algemeen Directeur: “Er wordt wel eens gesuggereerd dat jongeren minder naar de radio luisteren. Dat zien wij in onze cijfers zeker niet terug. Onze merken zijn springlevend onder jongeren, jongvolwassenen en volwassenen.

Radio 10

Ook voor het programma Somertijd van Radio 10 zijn er positieve cijfers te melden: De Radio 10-middagshow scoorde in de afgelopen meetperiode een recordmarktaandeel van 11,1% in de doelgroep 30-59 jaar en stijgt daarmee binnen deze doelgroep van de vijfde naar de derde positie van middagshows in Nederland. In dezelfde meetperiode vorig jaar behaalde Somertijd nog 8,1%, waarmee het marktaandeel maar liefst 37% stijgt.

Afbeelding:

In bovenstaande grafiek is te zien dat Talpa Radio de leeftijdsgroepen tot en met 59 jaar goed bedient, met overal een bereik van ruim boven de 50%.  (bron Talpa Radio)