“Traag internet en storingen grootste klacht”

internetTraag internet 40% van de klachten die de Consumentenbond in de eerste 8 maanden van 2013 ontving over internetproviders gaat over de verbinding. Dit blijkt uit een inventarisatie van de Consumentenbond van ruim 800 klachten over providers van vast internet op klachtenkompas.nl. De klachten over problemen met de verbinding zijn onder te verdelen in traag internet en storingen. 

 

De snelheidsproblemen komen voor bij alle providers, maar er zijn wel een paar dingen die er uitspringen. Veel adsl-klanten zijn teleurgesteld dat de voorgespiegelde snelheid niet wordt gehaald. En bijna de helft van de klagers over traag internet is kabelklant bij UPC. De UPC Horizon mediabox is hier voornamelijk debet aan.

Storingen komen relatief veel voor bij KPN en KPN-dochter Telfort. Consumenten klagen op klachtenkompas.nl ook veel over problemen bij het aansluiten van internet (18%) en onjuiste facturen (14%). Deze problemen komen ook bij alle providers voor, maar opvallend vaak zijn de aansluitproblemen bij glasvezelproviders.