De VRT introduceert met een nieuwe slogan en een nieuw logo per 31 augustus het nieuwe seizoen van haar belangrijkste zender, Eén. ‘Bij Eén zit je goed’ is de nieuwe slogan van de zender. Een slogan die misschien in Nederland doet denken aan de oude AVRO slogan (bij de AVRO zit je goed); de VRT wil vooral daarmee uitdrukken dat de zender een ‘compleet’ aanbod heeft; de slogan “ieder zijn Eén’ is daarmee definitief overboord gezet, net als de omroepsters die de VRT deze zomer van het scherm heeft gehaald.
Nieuwe programma’s
Nieuwe programma’s op Eén zijn onder andere het Het Huis waarin deze graaft in het verleden van 8 bewoners die 24 uur in een huis worden afgesloten van de buitenwereld, een nieuwe talkshow Van Gils & Gasten (elke dag om 22 uur) en nieuw Vlaamse fictie misdaadreeks T.
Voor Wat hoort wat over jongeren met een taakstraf, en nieuwe afleveringen van Loslopend Wild & Gevogelte over mannen en vrouwen om het einde van de dag te halen). Verder zal de VRT met Merci Merckx op zoek gaan naar de wielren-erfenis van Eddy Merckx en een programma over Vlamingen buiten Vlaanderen onder de noemer Wereldsteden.
Nieuw logo
Het nieuwe logo moet een krachtiger, eigentijdser en dynamische uitstraling geven aan de zender. Het huidige logo is een variant van het in 2005 geïntroduceerde logo toen de zender haar naam wijzigde van TV 1 naar Eén. Canvas vernieuwde maandag al haar uitstraling, programmering en logo.
Promotiefilm VRT Eén