Er is ruimte om de tarieven bij Ziggo te verhogen. Dit stelde Bert Groenewegen, Chief Financiel Officer van Ziggo tijdens de laatste ‘investor call’ die Ziggo organiseerde.
“Prijsverhogingen 2014 verliepen heel makkelijk”
Volgens Rene Obermann, CEO van Ziggo verliepen de prijsverhogingen in 2014 heel makkelijk. In zijn optiek accepteerde de markt deze en klanten zagen een grote waarde voor hun geld. De topman van Ziggo stelde dat het kleine kleine prijsverhogingen waren. Alhoewel de opzeggingen blijven, vindt het management dat die lager zijn dan 2013.
Bert Groenewegen stelde dat als Ziggo doorgaat met waarde voor hun geld met internet, wifi en verbeteringen in content, er ruimte is voor verdere verhogingen, met ook de prijsindex en met het oog op de concurrentie, en in de juiste balans, aldus de financiele topman van Ziggo.
Volgens Groenewegen zal het 2 tot 3 jaar duren voordat het nieuwe Ziggo echt éé bedrijf is met één aanbod voor de markt met hetzelfde aanbod en merk. Het vereist harmonisatie van processen, systemen, platforms, diensten en meer. Over de 160 miljoen euro aan synergievoordelen die het bedrijf eerder meldde te kunnen behalen stelde Groenewegen `eerst zien, dan geloven´.
Halverwege het traject kan bezien worden hoe het gaat met de synergievoordelen, aldus Groenewegen. Het (digitale) standaardpakket radio- en televisie kost bij Ziggo 17,75 euro per maand, bij UPC 18,70 euro per maand. Het basis alles-in-1 (50 Mbit/s en digitale tv starter incl ontvanger) kost bij UPC 45 euro per maand; bij Ziggo wordt het ‘gewoon goed’ alles-in-1 (inclusief digitale ontvanger en een internetverbinding van 30 Mbit/s) voor 44,95 euro per maand aangeboden.