De storing in het Video On Demand systeem bij kabelaar Ziggo is naar verwachting aan het begin van maandagavond opgelost. Dit laat de provider weten via haar webcare-team.
Storing
Sinds zaterdagavond kampt de kabelaar met een omvangrijke storing in haar on-demand systeem. Hierdoor zijn diensten als Replay TV niet beschikbaar en is het bestellen van dagpassen voor FOX Sports niet mogelijk.
Stroomstoring
“Door een stroomstoring in één van onze datacenters is er afgelopen zaterdagavond essentiële apparatuur kapotgegaan. Door de storing zijn we telefonisch slecht bereikbaar en werkt Ziggo On Demand niet zoals het hoort, waardoor er ook problemen zijn met opnemen of terugkijken.”, aldus de provider.
Mediabox niet resetten
De kabelaar raadt klanten aan die problemen ondervinden met hun Mediabox de ontvanger niét te resetten. “We zien dat mensen die een storing hebben met on-demand, hun kastje gaan resetten. Dat moeten mensen niet doen“, zegt een woordvoerder.
Website en app
Via de website van Ziggo GO en de app van Ziggo is het wel mogelijk om de on-demand diensten te gebruiken. De provider hoopt maandagavond alle problemen te hebben opgelost.
T-Mobile Thuis
Ziggo is niet de enige provider die te maken heeft met een storing. Ook T-Mobile heeft een storing met haar dienst T-Mobile Thuis. Klanten zouden geen gebruik meer kunnen maken van televisie, internet en telefonie.
Een woordvoerder van T-Mobile zegt tegenover Tweakers dat de storing 1,3 procent van zijn klanten treft en dat er geen sprake is van een landelijke storing. Er is nog geen tijdstip bekend waarop een oplossing te verwachten is.
Sociale media:
https://twitter.com/ZiggoWebcare/status/1036612806647394305