“95% Ziggo-abonnees merkt niks van uitschakelen analoge televisie”

Het grootste deel van de Ziggo-abonnees in de Haagse regio merkt niks van het uitschakelen van het analoge televisiesignaal. Volgens woordvoerder Hans den Heijer van VodafoneZiggo kijkt in de Haagse regio nog maar 5 procent van de abonnees via het analoge signaal naar de televisie. De rest kijkt televisie via het digitale signaal.

Stoppen met analoog

Deze week maakte de kabelaar bekend vanaf 12 maart te stoppen met het aanbieden van het analoge tv-signaal in de regio Den Haag. Het gaat hierbij naast de gemeente Den Haag zelf om Delft, Zoetermeer, Nootdorp, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk en Wassenaar. Ziggo wil de capaciteit die vrijkomt door het uitschakelen van het analoge televisiesignaal inzetten voor sneller internet. Het analoge radio signaal blijft voorlopig wel beschikbaar.

Per regio

Sinds april vorig jaar is Ziggo bezig per regio het analoge televisiesignaal uit te schakelen. Tot op heden is het analoge televisiesignaal uitgeschakeld in de regio’s Capelle aan den IJssel, Flevoland, Rotterdam en omgeving en delen van Amsterdam.

Ouderen

Hans den Heijer geeft tegen regionale omroep Omroep West aan dat nog maar vijf procent van de abonnees televisie kijkt via het analoge signaal. Onder die vijf procent vallen echter wel veel ouderen.

We hebben daarom bewust gekozen om het in een tijdsbestek van twee jaar af te schaffen, regio per regio, zodat we klanten goed kunnen helpen. We leven daarbij in de tijd van mantelzorg, dus familie en vrienden die de mensen helpen. Dat hebben we ook al gezien in de regio’s van Rotterdam en Amsterdam. We hebben ook extra mensen klaar op de klantenservice die dan de klant te woord kunnen staan als de persoon er niet uitkomt“, aldus Den Heijer.

Noord-Holland

In de nacht van 4 op 5 februari wordt overigens het analoge tv-signaal uitgeschakeld in de regio Amsterdam, Alkmaar, Haarlem, Hilversum, Purmerend en Zaandam. Delen van de stad Amsterdam zelf hebben sinds 11 december al geen analoog tv-signaal meer.

Sociale media:

Tags voor dit artikel