FOX International neemt Eredivisie Media & Marketing over

eredivisieliveFOX International Channels (FIC) sluit zich aan bij Eredivisie Media & Marketing CV (EMM). Het mediabedrijf verwerft een 51% belang in EMM. Het voorstel daartoe is unaniem aangenomen door de 18 Eredivisie Clubs, KNVB en Endemol.

Door het bestaande succes van Eredivisie Live te koppelen aan de internationale kennis, ervaring en het netwerk van FIC op het gebied van sportzenders, willen de twee partijen de Nederlandse voetbalfans een nog betere beleving bieden aldus EMM in een persbericht vandaag.

EMM is het mediabedrijf dat in 2008 werd opgericht door de Eredivisie clubs en Endemol. Binnen de onderneming worden de collectieve media- en sponsorrechten geëxploiteerd namens, en ten behoeve van, de 18 Eredivisie Clubs. EMM is vooral bekend vanwege de exploitatie van TV zender Eredivisie Live. Fox International Channels is in Nederland actief met de TV zender National Geographic Channel en de digitale zenders 24Kitchen, Nat Geo Wild en FOXlife.

 

Alex Tielbeke, directeur Eredivisie Media & Marketing: “FOX International Channels maakt deel uit van een internationaal gezelschap van bewezen, geslaagde sportzenders in ondermeer Noord en Zuid-Amerika, Azie en nu ook in Europa. Met de inzet van die kennis, expertise en het bijbehorende netwerk zetten we een belangrijke volgende stap in het succes en de groei van Eredivisie Live.”

Frank Rutten, directeur Eredivisie Media & Marketing vult aan: “Voor de Nederlandse clubs en fans is het goed nieuws dat we een dergelijke sterke partner kunnen verwelkomen. Uit het feit dat FOX International Channels gaat deelnemen in Eredivisie Media & Marketing spreekt een groot vertrouwen in de organisatie en waardering voor wat tot nu toe is bereikt. Samen bouwen we de komende jaren verder aan een succesvol en innovatief Eredivisie Live, een stevig fundament voor het totale voetbal en een verbeterde beleving voor de fans.”

Raymond van der Vliet, Algemeen Directeur FOX International Channels: “We zijn zeer verheugd samen met EMM en de 18 Eredivisie clubs het sterkste voetbalkanaal van Nederland verder te ontwikkelen. Dat we het genre sport aan onze portfolio van bestaande merken in Nederland kunnen toevoegen is een eer en voorrecht. We rekenen erop dat wij met onze lokale en internationale ervaring en succes met betrekking tot de exploitatie van diverse kanalen, samen met EMM in staat zijn de Nederlandse voetbalfans optimaal en met hoge kwaliteit te bedienen.”

De samenwerking vindt plaats onder voorbehoud van goedkeuring door de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA).