Kort medianieuws 13 november 2013

  • nosSteeds meer mensen geven aan niet zonder de publieke omroep te kunnen. En al helemaal niet zonder het NOS Journaal; 68 procent van de consumenten zegt dat het programma onmisbaar is. Vorig jaar was dat nog 62 procent. Dat blijkt uit een onderzoek van het European Institute for Brand management, dat zich bezighoudt met merkenbeleid. Lees verder
  • Ton van Royen is terug bij SBS6. Hij gaat het programma ‘Het is wel je Kind’ presenteren. In acht afleveringen helpt hij gescheiden ouders om te gaan met hun kind. Van Royen confronteert ex-partners met hun soms onverantwoordelijke gedrag tegenover hun eigen kind.
  • Audax Publishing staakt per januari de titel Glossy. Het is één van de gevolgen van het feit dat Audax ‘meer focus wil aanbrengen in haar uitgeverijactiviteiten’. (via Adformatie)
  • Annemarie den Daas zal per 14 november aanstaande beginnen als managing director van de gay-lifestylezender OUTTV. Den Daas wordt daarmee verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van de zender.
  • Het ziet er naar uit dat het Commissariaat voor de Media mag bepalen wie straks de lokale omroep van de Noordoostpolder is, Radio Noordoostpolder of RTV NOP. Burgemeester en wethouders weigeren een keuze te maken. Lees verder
  • Belgacom lanceert een nieuwe dienst voor zijn televisieklanten in België. Met TV Replay kunnen ze programma’s tot 36 uur na de uitzending herbekijken op hun televisie, computer, smartphone of tablet. Eind november start een eerste test van TV Replay bij tienduizend klanten. Lees verder
  • Omroep West en Den Haag FM gaan samen geld inzamelen voor de Filipijnen in een marathonuitzending. Aanstaande maandag is er een landelijke inzamelingsactie voor de getroffenen in de Filipijnen, en ook de twee omroepen hebben de hele dag aandacht voor de grote natuurramp. Lees verder
  • Blue Flower Media komt volgende maand met een nieuwe printtitel over voetbal: 90 Minutes. Lees verder
  • In de eerste drie kwartalen van dit jaar zijn er zo’n 160 Ultra HD televisies verkocht in Nederland. Dat meldt marktonderzoeker GfK op basis van kassa aanslagen. De cijfers lopen tot en met september en die in periode waren er voornamelijk extreme grote 84 inch UHD televisies verkrijgbaar met een prijzen vanaf zo’n 15.000 euro. Lees verder
  • Donderdagavond vindt in de Mini Mall in Rotterdam de jaarlijkse uitreiking van de State Awards plaats, de prijs voor beste Nederlandse hiphop acts. FunX is erbij en zendt vanaf 19.00 LIVE uit op locatie. Op 16 november kan je vanaf 00.20 het hele prijzengala terugzien bij BNN op 3. Lees verder
  • Telenet en Eurosport zijn vandaag tot een overeenstemming gekomen. Hierdoor zal Eurosport ook na 1 januari 2014 bij Telenet te zien blijven. Afgelopen weken ontvingen abonnees op hun digitale factuur de mededeling dat Eurosport zou verdwijnen per 1 januari, omdat er nog geen nieuwe overeenkomt was. Lees verder
  • De Tweede Kamer houdt de proef met een betaalversie van Uitzending Gemist van de publieke omroep scherp in de gaten. Dat blijkt uit een rondgang van Nu.nl. “Marktverstoring ligt op de loer”, zegt D66-Kamerlid Kees Verhoeven. Ook de VVD waarschuwt voor oneerlijke concurrentie met partijen als Netflix en RTL. (Nieuws.nl)
  • Endemol heeft aangekondigd dat het 30 miljoen euro gaat investeren in onlinevideo. Met de nieuwe firma Endemol Beyond wil het Nederlandse productiebedrijf content gaan plaatsen via digitale videoplatforms als YouTube, Yahoo, AOL, MSN en Dailymotion. Lees verder