Kort medianieuws met aandacht voor de Bundesliga, BCC, Flikken, AVROTROS en nog veel meer medianieuws:
- Cultuurfonds Brabant C en VPRO Medialab, dat sinds 2015 is gevestigd op Eindhovense Strijp-S, hebben een samenwerkingsovereenkomst getekend. Brabant C investeert tot en met 2018 in VPRO Medialab met een financiering van 495.000 euro. Hiermee kan het lab zijn onderzoek naar de toekomst van de media voortzetten en een toekomstbestendig businessplan ontwikkelen.
- Netflix gaat vijf nieuwe animatieseries voor kinderen aanbieden. Het gaat om Skylanders Academy (gebaseerd op de game Skylanders), Llama Llama, Hilda, Spy Kids: Mission Critical en Spirit Riding Free. Lees verder
- De failliete elektronicaketen Scheer & Foppen maakt mogelijk toch een doorstart. Inmiddels hebben zich negen kandidaten bij de curatoren gemeld en dat aantal kan nog oplopen, liet curator Bavo König donderdag weten. Lees verder
- De Britse band Coldplay is eind juni te gast bij Humberto Tan in RTL Late Night. Het is voor de eerste keer dat de groep in een Nederlandse talkshow te zien is. Lees verder
- De hitserie Orphan Black wordt verlengd met een vijfde seizoen en dat wordt ook het laatste seizoen Lees verder
- Toine van Peperstraten is deze zomer te horen als co-host van Tim Klijn in de ochtendshow ‘Tim In de Morgen’ op Radio 10. Hij vervangt Cobus Bosscha vanaf 25 juli drie weken tijdens zijn vakantie. Daarnaast zal Toine in de zomer ook een aantal andere programma’s presenteren in het weekend van Radio 10.
- Telefoonaanbieder Lycamobile Distribution Limited (hierna: Lycamobile) heeft te hoge roamingkosten in rekening gebracht. Klanten die mobiel belden, gebeld werden of sms’jes verzonden in het buitenland betaalden hierdoor te veel. Lees verder
- Elektronicawinkelketen BCC, ook online een grote verkoper, heeft zijn verlies in 2015 met 9,1 miljoen euro zien oplopen. Hoe groot het verlies exact is, houdt moederbedrijf Darty Group voor zich. (via Emerce)
- Flikken Rotterdam krijgt een tweede seizoen bij AVROTROS. Donderdag kwam het verlossende woord uit Hilversum dat de reeks in het najaar van 2017 terugkeert op NPO 1. Lees verder
- Inwoners van Amsterdam met praktische vragen over de stad hoeven voortaan niet meer te bellen of mailen. De gemeente is vanaf donderdag ook via Whatsapp te bereiken. Lees verder
- Het binnenhalen van specifieke teeltgegevens, het volgen van huisdieren of kleine kinderen, het zijn allemaal mogelijkheden van het Internet of Things (IoT). Om dit mogelijk te maken moet er een netwerk aangelegd worden. En dat is precies wat M2M Services in het Westland doet: een LoRa-netwerk uitrollen. Lees verder
- T-Mobile claimt dat het landelijke dekking heeft met zijn 4g+-netwerk. De provider begon in januari met het activeren van de opgevoerde versie van 4g. T-Mobile zegt dat klanten gemiddeld een vijftig procent snellere internetverbinding kunnen krijgen. Lees verder
- Gordon en Gerard Joling komen vooralsnog niet met een vervolg op hun tv-programma Geer en Goor zoeken een hobby. Lees verder
- Media Groep Limburg (MGL), uitgever van De Limburger, koopt de website WijLimburg, een digitaal platform voor ondernemers. Lees verder
- Bij het versturen van de veelbesproken KPN-brief was er geen sprake van voortrekken. De 36 profclubs in de Bundesliga hebben de komende vier jaar miljarden euro’s te verdelen. De uitzendrechten voor de komende vier seizoenen zijn verkocht voor 4,64 miljard euro. Dat is een recordbedrag, ruim 1 miljard meer dan de afgelopen vier seizoenen. Lees verder