Radio 538 heeft haar marktaandeel in de luistercijfers voor de periode februari/maart 2017
zien toenemen. De radiozender steeg van 11,5 procent naar 12,3 procent. Dit blijkt uit de luistercijfers over de periode februari/maart 2017 die vandaag zijn bekend gemaakt. Het Nationaal Luister Onderzoek wordt uitgevoerd in opdracht van Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO). NPO 3FM ziet in deze meting haar luistercijfers verder dalen.
Nieuwe top 3
NPO Radio 2 volgt op de 2e positie met een marktaandeel van 10,3 procent (-0,2) en Qmusic neemt de 3e positie over van Sky Radio met een marktaandeel van 9,7 procent (+0,5). Sky Radio moet 0,2 procent inleveren en staat op een vierde positie.
Dalers
NPO 3FM moet wederom marktaandeel inleveren. De jongerenzender van de NPO behaalde in deze meetperiode een marktaandeel van 4,8 procent (-0,2 procent). Naast 3FM moeten ook 100%NL, NPO Radio 5 en Classic FM marktaandeel inleveren.
Stijgers
Radio Veronica boekt een kleine stijging in haar marktaandeel deze meetperiode en heeft
nu een marktaandeel van 4,2 procent (+0,2 procent). Winst is er naast 538, Qmusic en Veronica ook voor NPO Radio 1 en BNR Nieuwsradio.
Rapportage
De rapportage is gebaseerd op een landelijk representatieve steekproef van 7.850 respondenten van 10 jaar en ouder. De gemiddelde luistertijd is in deze periode 2 uur en 44 minuten per dag. Dit is 1 minuut minder dan in de vorige meetperiode.
De volgende rapportage is op dinsdag 23 mei 2017 met de luistercijfers over de periode maart/april 2017.
Alle cijfers op een rij (bron NLO)