Radiozender 100% NL lanceert vandaag een nieuwe huisstijl. Het merk heeft zich de laatste periode getransformeerd van radiomerk naar mediamerk.
Veranderingen
“Het merk 100% NL is de afgelopen periode impactvolle veranderingen aangegaan. Zo is de programmering volledig aangepast, met nieuwe presentatoren als Barry Paf en Chantal Hutten. Daarnaast is er meer focus gekomen op de online kanalen van het merk. 100% NL is daarmee de transformatie aangegaan van radiomerk naar mediamerk.“, aldus het mediamerk in een persbericht.
Nieuwe huisstijl
Daarom komt de radiozender vandaag met een nieuwe huisstijl. De herkenbare oranje kleur blijft prominent aanwezig. Deze wordt versterkt met zwart en wit voor een stoerdere look.
De opvallendste verandering is het toevoegen van een symbool in de vorm van een leeuw met koptelefoon. Het huidige logo is opgefrist en heeft een meer moderne uitstraling, zonder dat de herkenbaarheid verloren gaat.
“Getest bij de doelgroep”
“De nieuwe visual identity is kwalitatief getest bij de doelgroep van 100% NL. Een van de doelstellingen is het versterken van het merk en imago van de radiozender bij de doelgroep 20-49 jaar.De opgefriste visual identity is samen met Creative Agency SuperRebel tot stand gekomen.“, aldus het persbericht.