Online luisteren naar de radio steeds populairder

Nederlanders luisteren steeds meer radio via Internet. Was dit maandbereik in 2014 nog 44 procent van de Nederlanders, vorig jaar is dit gegroeid tot bijna 50 procent.

Drie categorieën

Dit blijkt uit het jaarlijkse ‘Online radio bereiksonderzoek’ dat bureau MeMo2 in opdracht van One Media Sales (OMS) en The Media Exchange heeft uitgevoerd. Het ‘online radio bereik’ wordt door het onderzoeksbureau verdeeld in drie categorieën: Lineaire radiozenders die online worden beluisterd (Online FM), online themazenders en de muziekstreamingdiensten (Spotify, Apple Music etc).

Online FM het populairst

Online FM wordt met een maandbereik van 37% het meest beluisterd door de Nederlanders van 18 jaar en ouder. Naar de muziekstreamingdiensten luistert 29% minstens  één keer per maand en naar de online themazenders die aangesloten zijn bij The Media Exchange (onder andere de themazenders van de 538 Groep, Sky Radio, Qmusic, Radio 10, Arrow Caz, RTL Lounge) luistert 28% (ruim 3,6 miljoen Nederlanders). Dit samen zorgt ervoor dat bijna de helft van de Nederlanders maandelijks online naar de radio luistert, aldus het onderzoek.

Onderzoek

Voor dit onderzoek zijn in januari 2.054 Nederlanders van 18 jaar en ouder ondervraagd. De onderzoeksopzet en – uitvoering voor de bereiksmeting zijn opgezet conform de richtlijnen van Stichting NLO. Bij de The Media Exchange zijn de online stations van de 538 Groep, Sky Radio Group, Qmusic, Radio 10, 100%NL, Arrow Caz, RTL Lounge, Soul Radio, Candlelight, Slam!, DeepFM, BNR Nieuwsradio, Brute Beats, 18 Hits. Gooisch music en Layzer aangesloten.

Tweets:

https://twitter.com/OneMediaSales/status/745231395769950213

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.