Oorzaak storing Ziggo GO bij Apple-apparatuur gevonden

Ziggo heeft de oorzaak van de storing bij Ziggo GO in combinatie met Apple-apparatuur gevonden. Een oplossing laat nog even op zich wachten.

Storing

Sinds deze week heeft Ziggo te kampen met een storing op haar Ziggo GO-platform die zich voornamelijk voordoet op Apple-apparatuur. Diverse gebruikers melden dat het beeld van commerciële Nederlandse televisie op zwart gaat wanneer de reclame begint bij het live kijken naar deze tv-zenders via Ziggo GO. Hierbij komen meldingen voor van gebruikers van Apple TV, Ipads en ook Iphones.

Oorzaak gevonden

Ziggo geeft nu aan dat de oorzaak van de storing is gevonden. “We zijn inmiddels op het spoor wat dit vermoedelijk veroorzaakt en werken hard aan een oplossing“, aldus een medewerker van de aanbieder op de Ziggo Community. Voorlopig is er echter nog geen oplossing voor het probleem. Wel komt de provider met een work-around. “Het tijdelijk pauzeren van het programma, lost dit probleem voor even op“, aldus de aanbieder.