Het marktaandeel van Radio 10 is van 6,2% naar 7,8% gestegen in één jaar tijd. Dit is een groei van maar liefst 26%. Tevens is dit marktaandeel het hoogste aandeel in 17 jaar voor de zender in alle meetperiodes over februari/maart. Dit bericht Talpa Radio, eigenaar van de radiozender, in een persbericht.
Middagshow
De middagshow van Radio 10, Somertijd, liet vorige meetperiode al een enorme groei zien naar 11,1% marktaandeel in de doelgroep 30-59 jaar. Deze meetperiode overtreft het programma met Rob van Someren dit marktaandeel en groeit het programma door naar een aandeel van 12,1%. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.
30 jaar
Roland Snoeijer – radio director Radio 10: ‘Begin deze maand vierden we nog het 30-jarig bestaan van onze zender, vandaag vieren we het prachtige marktaandeel van 7,8%. In de afgelopen periode hebben we luisteraars vermaakt met de ’80’s Top 810′ en de speciale muziekweekenden als het ‘Weekend van de Dance- & Soul Classics’ en het 80’s Weekend. En daarnaast scoort ook de middagshow ‘Somertijd’ weer records deze periode. Radio 10 is een unieke radiozender en het hele team is enorm trots dat steeds meer luisteraars ons ontdekken.‘
Alle luistercijfers over de periode februari / maart 2018 vind je hier.