RTL Multi Channel Network (MCN) en het online entertainmentkanaal StukTV gaan voor twee jaar een samenwerking aan. Dit is vanavond bekend gemaakt in RTL Boulevard.
StukTV
StukTV is hét grootste online entertainmentkanaal van Nederland met bijna 1 miljoen abonnees en 12 miljoen views per maand op YouTube. “Door deze samenwerking wordt RTL MCN het grootste Nederlandse premium multi channel network op het gebied van entertainment met ruim 70 miljoen views per maand.”, aldus het persbericht.
Ondersteunen
StukTV wordt gemaakt door Giel de Winter, Thomas van der Vlugt en Stefan Jurriens. De heren maken op wekelijkse basis spraakmakende video’s waarin ze een opdracht uitvoeren die door hun kijkers zijn bedacht. RTL gaat de heren ondersteunen op het gebied van formatontwikkeling, distributie, promotie, sales en de ontwikkeling van hun presentatie skills. Zowel online als op televisie. De samenwerking heeft een looptijd van 2 jaar.
“We blijven onszelf”
Echt veel zal er door het tweejarige contract niet veranderen aldus de makers uit Uden tegenover RTL Boulevard: “Wij blijven filmpjes maken voor Youtube. Maar we hopen dat we nog meer dingen kunnen maken, ook voor tv. We blijven gewoon onszelf. We werken nu met een klein team en dat blijven we ook gewoon doen”.
Spraakmakend
De video’s van StukTV zijn vaak spraakmakend. Zo bezorgden zij als pizzakoerier een pizza in een bouwmarkt. Maar ze vlogen ook naar Nepal na de aardbeving. Vorig jaar won het online kanaal de VEED-award voor het beste YouTube-kanaal.
Online video
Steeds meer traditionele mediabedrijven zoeken aansluiting bij online kanalen om jongeren te bereiken. Zo is SBS Nederland sinds enige tijd van start gegaan met S1.TV en biedt Ziggo elke middag online entertainment via haar digitale televisiepakket met #First.