Storing Ziggo na DDoS-aanval opgelost

(update 8.20 uur) Kabelaar Ziggo kampte dinsdagavond met grote problemen met haar Internet-dienst door een DDoS-aanval. Hierdoor zaten vele klanten van Ziggo zonder Internet. De problemen zijn in de nacht van dinsdag op woensdag opgelost aldus de provider.

Klachten uit heel Nederland

De klachten kwamen van Ziggo-gebruikers uit heel Nederland. Abonnees die Internet afnemen in het voormalige UPC-gebied leken geen last te hebben van de klachten. Volgens technologiewebsite Tweakers.net ging het om problemen met de DNS-server bij Ziggo. De DNS-server zorgt ervoor dat namen van websites worden vertaald naar IP-adressen en omgekeerd.

DNS-server

Gebruikers kunnen een alternatieve DNS-server invoeren in hun router waarmee de problemen zijn opgelost. “Dat wijst er op dat de dns-servers van Ziggo kuren vertonen. Gebruikers kunnen bijvoorbeeld de gratis dns-servers van OpenDNS of van Google gebruiken in plaats van de servers van hun provider.”, aldus website Tweakers.net.

DDoS-aanval

Ziggo bericht via haar webcare-team op Twitter dat de problemen worden veroorzaakt door een DDoS-aanval. Bij een DDoS-aanval, wordt een groot aantal verzoeken gelijktijdig verzonden vanaf meerdere punten van het internet. De intensiteit van deze verzoeken maakt de diensten instabiel, of erger, onbeschikbaar zoals nu bij Ziggo het geval is.

Informatie over het instellen van OpenDNS of Google DNS vind je hier http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=22627

Update woensdag 19 augustus / 8.20 uur: De problemen met de Internetdienst van Ziggo zijn in de nacht van dinsdag op woensdag opgelost

Tweets:

Laat een bericht achter

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.