JUKE stopt concurrentiestrijd met Spotify en Apple Music

Muziekplatform JUKE stopt met haar premium muziekaanbod en staakt hiermee de concurrentiestrijd met diensten als Spotify en Apple Music.

JUKE

De streamingdienst JUKE werd in april 2018 officieel gelanceerd, daarvoor werd er al enige tijd getest met de streamingdienst. De radio- en muziekstreamingdienst van Talpa Radio en MediaMarkt moest de Nederlandse tegenhanger worden van Spotify en Apple Music. Dat is niet gelukt en derhalve stap MediaMarkt uit de dienst en gaat Talpa Network alleen verder met JUKE als gratis dienst. Het premium on-demand muziek aanbod verdwijnt vanaf mei aanstaande.

Talpa Network bouwt JUKE verder uit als platform voor audiocontent.”, aldus het mediabedrijf in een persbericht. JUKE biedt een aanbod aan nationale en internationale radiostations, themastations en non-stop playlists samengesteld door dj’s en JUKE-redacteuren.

Uitbreiding

Daarnaast heeft Talpa Network nog uitbreidingen in petto. “De website en app worden uitgebreid met nieuwe content, exclusieve non-stop playlists en podcasts. Er wordt gewerkt aan innovatieve technologie die op maat gesneden content en aansturing via de stem mogelijk maakt. Tevens zal er gebruik gemaakt worden van programmatic advertising technologie die adverteerders in staat stelt haar doelgroep op het juiste moment te bereiken met de juiste boodschap.

“We zitten vooraan”

Menno Koningsberger – Algemeen Directeur Radio, Talpa Network over het nieuwe JUKE: ‘In Nederland bestaat 75 % van de audioconsumptie uit het luisteren naar radio en gratis muziekstreaming. Dit is waar wij met onze merken sterk in zijn. We zien een verandering in distributie van audio via internetportals en internet-gekoppelde apparatuur. We willen vooraan zitten in deze beweging, via JUKE kunnen we meer content ontsluiten voor onszelf en anderen.”.