Kort medianieuws met aandacht voor Facebook, NOS, RTL, Glazen Huis en nog veel meer:
- Herman van der Zandt en Dione de Graaff gaan samen een laat avondprogramma voor de NOS maken tijdens de Tour de France. Na opnames in Nederland in 2015, wordt het programma nu weer gemaakt in Frankrijk Lees verder
- Facebook heeft in België zijn pagina’s geblokkeerd voor niet-geregistreerde bezoekers, maar dat omzeilen is niet moeilijk. Lees verder
- Twitter zal reclame plaatsen bij tweets die door iedere internetgebruiker worden opgezocht. De microblog doet dat om de inkomsten op te schroeven. Lees verder
- Waarom op de zomer wachten om te gaan barbecueën? Wat Gerard Ekdom betreft is de winter net zo geschikt. Lees verder
- De voetbalwedstrijd Ajax – Molde in de Europa League was donderdagavond goed voor ruim 1,1 miljoen kijkers. Lees verder
- RTL 8. RTL Crime en RTL Lounge staan per 1 januari onder het bewind van een nieuwe zenderdirecteur. Voormalig RTL 4-programmadirecteur Wim ter Laak neemt vanaf die datum de directeurstaken over van algemeen programmadirecteur Erland Galjaard
- Purmerend wil het Glazen Huis in 2017 naar de Koemarkt halen. De gemeente wil dat samen met het bedrijfsleven voor elkaar krijgen. De Purmerendse ondernemers hebben al 175.000 euro toegezegd als het lukt, meldt RTV Noord-Holland. lees verder
- The Walt Disney Company vergroot zijn belang in Vice Media met 200 miljoen dollar (180 miljoen euro), schrijft The Financial Times deze week. Lees verder
- Electronicaretailer Paradigit uit Eindhoven ziet toch weer toekomst in winkels. Nadat in juli tien van de 22 winkels werden gesloten, en 32 werknemers op straat kwamen te staan, wil het bedrijf in 20 tot 35 V&D’s een shop-in-shop openen Lees verder
- Het Finse mediabedrijf Sanoma schrijft wederom tientallen miljoenen euro’s af op de waarde van zijn Nederlandse en Belgische activiteiten Lees verder
- Rik van de Westelaken en Vivienne van den Assem presenteren vanaf zaterdag 2 januari MolTalk, de nabeschouwing van Wie is de Mol? op NPO1. Lees verder